Isnin, Mei 11, 2009

HANYA SEBUAH CATATAN

Teman Sejati
Sentiasa Memahami
Sentiasa Di Hati


Masjid Tengkera Melaka...200?
Himpunan Tetap
Balai Seni Lukis Negara
Kuala Lumpur.
Ebiet G. Ade - Aku Ingin Pulang

Kemanapun aku pergi
Bayang bayangmu mengejar
Bersembunyidi manapun
Selalu engkau temukan
Aku merasa letih dan ingin sendiri
Ku tanya pada siapa
Tak ada yang menjawab
Sebab semua peristiwa
Hanya di rongga dada
Pergulatan yang panjang dalam kesunyian
Aku mencari jawaban di laut
Ku sadari langkah menyusuri pantai
aku merasa mendengar suara
menutupi jalan
menghentikan petualangan
Kemanapun aku pergi
selalu ku bawa bawa
perasaan yang bersalah
datang menghantuiku
masih mungkinkah pintumu ku buka
dengan kunci yang pernah ku patahkan


lihatlah aku terkapar dan luka
dengarkanlah jeritan dari dalam jiwa
aku ingin pulang
aku harus pulang
aku ingin pulang
aku harus pulang
aku harus pulang


Selagi kita bernafas ..kita tak henti diuji...Kita diberi dugaan...Sama ada kita kuat atau kita mengalah....kita hadapi sendiri..kita tempuhi sendiri....kita rasai sendiri...Bukan tidak mahu berkongsi derita...bukan tidak mahu berkongsi cerita...bukan mahu terus berahsia...cukuplah aku beri kecewa, cukuplah aku beri derita, cukuplah aku beri sakit...takkan aku bebani lagi insan2 yang penuh bermakna dalam hidupku....biar aku tanggung tangis sendiri kerana aku tak mampu melihat orang lain menangis....Cukup sekadar memahami diriku seadanya...kerana aku bukan insan sempurna yang boleh dan mampu puaskan hati semua orang....maaf di atas kekacauan hidup dengan hadirnya aku...Aku cuma mahu isi warna dalam hidup yang cuma sementara..AKU INGIN PULANG...Rindu Allah...Rindu Rasulullah...Rindu Dunia Abadi....AKU HARUS PULANG....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKU KEMBALI  YUUUHUUUUU!!! OK TAK TU KINI KEMBALI LAGI SETELAH BERTAHUN TAK MUNCUL