Isnin, Julai 27, 2009

PENTAFSIRAN PENDIDIKAN SENI SPM KERTAS 3, SMK MERU.( 21 HINGGA 24 JULAI 2009)

Jadi Pentafsir untuk kertas 3 , Pendidikan Seni Visual SPM, Daerah Klang.Selama seminggu berkampung kat SMK MERU. Cukup penin kpala dan penat...Mana taknye periksa artifaks dan folio, fail panitia dan macam2 lagi. Bersama beberapa orang pentafsir lain, Sifu Taha, Azrita, Kak Aya, KAk Liza, Abg Awie dan Ketua pentafsir Cikgu Hashimah. Semua sekolah yang ade calon seni SPM hantar karya calon mereka untuk diberi markah dan ditafsirkan. Bayangkan berapa sekolah kat daerah Klang nie. Hasil kerjasama team Pentafsir nie akhirnya bereh gak kerja kami. macam2 karenah, macam hasil, macam2 aznil.....tapi keseluruhan...Perjalanan Pentafsiran tahun nie nampak tersusun dan sistematik. Kerja jadi senang hati jadi tenang.

Kepada Cikgu2 seni seluruh Daerah Klang..Tahniah jalankan tugas dengan gigih. Hanya Cikgu dan Allah je yang tau. Kepada calon2...perjuangan belum selesai..ade 2 kertas lagi untu subjek seni....terus berjuang....skor A1.

Kat SMK Meru jumpe Ustazah yang ajar aku mase tingkatan 2. Bile aku tegur " Ustazah Sihat...Ustazah masih macam dulu"...Ustazah jawab.." Alhamdulillah..sihat Wazir...". Ingat die kat nama aku....Itulah GURU...kat mane die orang berada ingatan mereka tetap pada kita cume kite aje yang lupe kat jasa mereka. Alhamdulillah aku tak pernah lupa akan cikgu2 aku.Tq semua guru2 yang pernah ajar aku dulu...Kerana kalian aku jadi MANUSIA.

Hari akhir kat sini jumpe plak Farrah..kawan lame kat fakulti mase blaja dulu. Kawan kelas yang same2 jadi cikgu. Sembanglah kisah dolu2...kite orang ade team Tarian dan persembahan. Pernah perform teater...citer Hang Tuah..aku jadi Hang.......Kedekut...Watak sampingan. Farah watak utama. Bile aku menari skit depan die...die gelak cos step tu masih aku ingat...Mestilah ingat....klakor..cikgu wazir menari...Ala dolu2 punye crite..jadi orang art nie kene gile2..baru idea masyuk....Ape2pun..thanks Farah cos berkongsi cerita dan masih ingat kat kawan " COMOT" nie...Farah kate" tak sangka ko bleh berubah macam nie..dulu ko slekeh..skang dah macam YB"....dulu nak bli baju tak de duitlah..skang titik peluh sendiri..dulu duit ingat nak buat blaja....20 hinggit sebulan je bapak bg mane cukup nak bli baju...baju abg2 je aku blasah...Skarang dah lain...duit sendiri....Anak2 ingat nak maju dan mewah biarlah hasil titik peluh sendiri baru puas hati..

Key...Tugas mentafsir dan selesai....terus berkereta ke Melaka...buat ape?.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKU KEMBALI  YUUUHUUUUU!!! OK TAK TU KINI KEMBALI LAGI SETELAH BERTAHUN TAK MUNCUL