Rabu, Ogos 12, 2009

Catatan nokhtah dari " Bukan Superman"

Maaf kalau tajuk N3 kali ini buat para pembaca marah....Sebenarnya tiada niat dan tiada kesanggupan untuk membuat catatan yang tajuknya "nokhtah"....ENtahlah kenapa tiba2 ajer hati ini membenarkan ia berlaku. Rase macam sudah tidak ade seri lagi hidup dalam blog nie. Rakan2 blog pun makin ramai yang suram penulisannya. Ade juga yang tidak menjemput kite bersama2 berkongsi blog dan sejak akhir2 nie rasa kurang komited pada penulisan blig..entahlah...

Mungkin ada yang marah nanti...kerana aku masuk dalam dunia blog ini juga atas belas ehsan orang yang aku hormati, kerana orang2 ini aku kenal blog.Tapi aku pinta ampun kiranye ianya akan berakhir...Sebenarnya ianya sudah hampir mati suatu ketika dahulu...disebab rase kecewa..tapi setelah didesak anak dan isteri blog kembali aktif tp tak semeriah dan sehebat awal kemunculan...Kewujudannya positif dan banyak datangkan kebaikan.Selain merapatkan ukwah kita dapat berkongsi cerita dan ilmu.

Entahlah....rasenye sudah sampai masa ia berhenti atau perlu berehat lama untuk bagi ruang mencari idea dan cerita baru. Tiada niat menjauhkan diri, tiada niat untuk tidak menghargai apa jua penberian orang...rasanya buat masa ini....cerita perlu diberhentikan seketikan. Entah...sama ada ia akan terus hidup, atau mati, berhenti semantara atau terus tak wujud dalam gelanggangnya...Semua ketentuan Allah...atau mungkin ade yang berjaya mencuit hati untuk terus berkongsi cerita.

Bile di tanya kenapa?..entah..tak tau ape jawapannya...tak de satupun jawapan disediakan untuk persoalan itu...entah!!!!Mungkin hanya si penulis blog ajer yang tahu dan mungkin ape yang di rasa tak mampu untuk dikongsikan bersama pembaca. Tapi percayalah....ia tiada kaitan dengan pembaca setia, pembaca singgah dan orang2 yang berada di sekeliling penulis blog. Atas kerelaan sendiri dan hanya penulis ajer yang tahu.

Untuk itu...Penulis perlu dan mahu ambil kesempatan di catatan terakhir ini meninggalkan titipan terakhir untuk semua pembaca blog ini.

Maaf dan ampun kiranya kehadiran blog ini memberikan kesan tidak baik,menyinggung mana2 pihak, terkasar bahasa dan terkilaf bicara....Penulis baru tersedar bukan semua orang setuju dan suka penulisan2 yang kosong tak berilmu nih...penulis baru tersedar yang banyak hasil tulisan tidak mampu beri manfaat kepada orang lain..jadinya...penulis mahu pinta ampun sekiranya kehadiran blog ini menyukarkan lagi hidup2 anda para pembaca.Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah dan yang tak baik dan yang tak baik itu sendiri dari Penulis blog ini.

Kepada anak2..ayahde pohon ampun kerana banyak meminjamkan nama kalian dalam setiap penulisan..ikhlas sebenarnya tanda kasih ayah yang tak berbelah bagi. Buat isteri...maaf kalau kongsi cerita kita tidak secara langsung sejak ada kehadiran blog ini...mungkin selepas ini kite lebih berkongsi cerita tanpa batasan gelombang. Buat keluarga yang mengikuti blog ini, maaf dan ampun kalau2 ade cerita yang tidak tepat dan menyinggung perasaan..rasanya selepas ini kite lebih akrab bila kite terus berkongsi secara langsung. Buat rakan2 dan teman2..Maaf kalau2 tiada lagi teman chit chat, tiada lagi teman sakat menyakat, tiada lagi teman bergosip, tida lagi teman ketawa,sedih dan sebagainya....itu kelemahan yang saya pilih dan saya janji akan perbaiki dalam bentuk yang lain. Buat semua pembaca2 yang singgah...terima kasih menyinggah dan maaf kalau singgahan ini singgahan pertama dan yang terakhir...Ampun ya...

Berat mata memandang berat lagi bahu memikulnya.....berat nak buat keputusan ini...blog banyak beri warna dalam hidup aku....mungkin lepas ini ada rasa rindu....penulis akan jengok2 rakan2 blog yang lain...Insyaaah...dengan izin Allah semua itu.Emmmm....tak tahu maca mana nak menghabiskan catatan ini....tak tahu ayat mana nak dijadikan ending kepada titipan ini.....Allah aje yang tahu rasa penulis ketika ini....FuH!!!!!Buat sekalian kalinya....Maaf jika silap, ampun sekiranya salah...rezeki pertemuan mungki sampai sini..ade jodoh kita jumpa lagi...Terima kasih tak terhingga kepada pemula blog, terima kasih kepada orang2 yang selalu di sisi dan terima kasih buat semua yang terlibat..."AKU BUKAN SUPERMAN...LELAKI JUGA BISA NANGIS"....SAYANG SEMUA YANG TIDAK BERBELAH BAGI.....WINDU ARRRRRRR....HUHUHU....Key ...selamat jumpa lagi.Slamat berblog dan selamat semuanya..MUAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKU KEMBALI  YUUUHUUUUU!!! OK TAK TU KINI KEMBALI LAGI SETELAH BERTAHUN TAK MUNCUL