Rabu, Mei 06, 2009

BUAT SEMUA ORANG2 YANG AKU SAYANG

Aku tak dapat gapai bintang..nak diberikan kepada setiap orang yang aku sayang...aku harta yang melimpah untuk aku belikan permata untuk setiap sorang...aku takde daya yang kuat untuk bina istana mewah bak Taj Mahal untuk aku kumpulkan semua yang aku sayang dalam satu bumbung...aku tak pandai nak menulis puisi untuk aku persembahkan pada orang yang aku sayang...Aku cume ade sekelumit kasih sayang yang entah berapalah nilainya di hati orang yang aku sayang...Hidup aku...senyum aku...sabar aku..ketenangan aku...kegembiraan aku...semuanya aku miliki dari orang2 yang aku sayang...Entah sempat etah tidak aku nak balas semuanya..Andai aku takde kesempatan...doa aku buat semua orang2 yang aku sayang..Allah...berilah kegembiraan dan kebahagian agar aku terus merasainya...Mak bapak..walaupun mulanya tiada indah..aku dah buktikan yang ada benih yang berhasil dari kalian. Terima kasih atas segalanya..harta paling beharga adalah anda berdua..Buat isteri, Atie...terima kasih kerana beri ceria dan ketenangan..aku blaja erti tenang dari ATie...wajah tenangnye buat aku jadi selamat dan selesa...Dia lebih jaga aku dari aku jaga die. Terima kasih..Abang bahagia berama Atie..Buat keluarga batu 4 dan Sungai Serdang...aku bahagia disamping kalian..kalian sebahagian cerita dan kisah hidup aku...terima kasih kerana sudi beradikkan aku. Anak2 buah..Pak Usu doakan kalian jadi insan hebat..jadi lebih hebat dari Pak Usu...jaga mak ayah kalian. Buat anak2 tersayang...Daus..maaf kalo ayah tak berjaya jadi ayah yang sempurna dan menyenangkan. Maaf kalau selama ini ayah lebih banyak mengongkong perjalanan hidup daus...Ko anak sulung ayah..semestinya ayah nak yang terbaik bukan untuk ayah..tapi untuk kluarga ko yang perlu ko beri gembira. Karim..walaupun ayah jadi ayah photostat ko..tapi ayah senang dengan pencapaian yang ko ade.Terima kasih kerana menyenangkan ayah yang tak tau ape2 dalam mendidik anak. Montel...ko dah berjaya jadi 'AIR' jadilah terus kerana ia menyejukkan keadaan. Maaf kalo ayah kurang tumpuan dan perhatian pada ko..kerana ayah yakin ko anak ayah yang tahu bawa diri. Aman..tq kerana beri ayah aman. Cayyoi...Jeli....Kalian kesayangan ayah yang baru..walaupun singkat pertemuan kalian senang dan mudah dikasihi. manja tawa kalian jadi ubat luka hari2 yang datang. Saleh...Tq kerana jadi anak yang mencuit hati....lupa terus pasal sakit..Isma..thanks...ayah nak Isma buktikan kelemahan Isma boleh di baiki dan jadi lebih baik dari yang lain..Anak2 Telok Gadong..Khalid,Jaslin,Fadeli, Paktam, Pijul, Amar, Elvy,Raja,Kepak..terima kasih jaga ayah tanpa jemu walaupun dah 9 tahun..korang kekal setia jaga ayah..Anak2 Bandar Baru..Coah,Anam,Arill,Aren,Jijol,Ayed,Alatas,Asrol,Zack,Uwe,Fendy,Amirul, Arip,Ikram,Nik,Moon,Jiera,Amin,Hassan dll...terima kasih kerana mewarnai hidup ayah..kalian anak2 yang baik dan hebat...terima kasih kerana beri ayah tersenyum..Anak2 SKI..Paan, Jemil,Amir Prkinson,Amir Sopan,Amir gigi, Farrid gigi,Afiq, Arep, Coklat,AMirul, ZAid, Deen, Abe,Apiq, Izzat,Afiq,Ameirul, Afham,Din,Ila,ALi, Shapiq razak, farah,PJ, Tan, YAp, Chiyin, Junhui,ling2,Cuma,sharir,yicuan,botak, Mujahid,Bad, Am,Hakim, Anis, Aswad,Jol,aizar,sam,Nani,stevan,Ismail,Aben...dan lain2..terima kasih atas perkongsian kasih sayang kalian pada ayah...besar Kuasa Allah..ayah miliki anak2 yang ramai dan baik semuanya.Walaupun hanya dipinjamkan..ayah puas dan bersyukur..kalian permata hati ayah dinia akhirat...Anak2 yang lain...anda juga penyeri hidup ayah yang menyenangkan...Kawan2...Sabri Doktor,Endek,TT si, Kwang,Mas terima ksih kerana kekal berkawan dengan insan kerdil ini jika dibandingkan ngan kalian, Abang2, cikgu 4G,Cikgu Nasa, Cikgu Hanafi,Cikgu Zamree,Cikgu Mazlan..anda rujukan dan abang yang memudahcara..Kakak2..Kak Mazidah, Kak Ina, Kak Ngajihah, Kak Shila, Kak Liza, Kak Ahlam...terima kasih jaga adik kecil yang dah besar ni denga penuh kasih sayang..Kak Mazidah..U My Idol....Adik2 ku..Yan ( Dang Hanum )...impian aku nak ade adik dari dulu ALlah perkenenkan..(anak bungsulah katakan)..terima kasih kerana tahan dengan abang yang cerewat dan malas ni...terima kasih selalu bagi ingat keje yang tak siap...Abang Aminurashid..tq..aku blaja banyak cara nak jadi suami yang hebat dari abang...anak2 kecil...Ammar, ELie, Amirul,Amir, Ika,Aliah...Uncle sayang kalian...cepat besar...jadi orang berjaya ye..bleh buat mak ayah bangga....Hampir seluruh idup aku barsama insan2 tersayang ni...Rasa tanpa mereka aku tak daya bawa diri dan sekuat ini. Aku kuat bile bersama mereka...Syukur...Aku maih ade meraka tika aku gembira dan sedih..Ya Allah...pelihara mereka...beri mereka kebahagiaan...Hidup yang sesingkat ini aku bahagia dengankehadiran kalian...entah esok atau lusa..kita tak tahu..walau apepun ..aku bangga kerana jadi sebahagian hidup kalian..terima kasih terima aku seadanya...Terima kasih bagi aku segunung kasih,selaut sayang,selangit mesra,semesta kerinduan....Aku....cuba yang terbaik untuk bahagiakan kalian walaupun tak sejauh mana perjalanannya...Maaf kiranya aku beri kalian susah, benci,kecewa,derita,sukar,sakit,lapar,marah....Aku cuba baiki kelemahan yang ada..kalau boleh aku nak bahagiakan kalian tanpa ade cacat cela..perjalan hidup tak panjang...Hidup sementara yang dipinjamkan ini..akan aku curahkan bakti,sayang dan rindu untuk kalian...agar tenang tika dijemput...Allah...Muhammad...aku semakin rindu...aku juga rindu mereka..pelihara mereka seperti mana kau pelihara aku..Alhamdulillah...kerana aku nikmat yang besar..iaitu...anda semua ..insan yang AKU SAYANG...TERIMA KASIH..Nurkilan berlabuh di sini..semoga Allah beri nafas untuk terus menulis dan terus menyayangi kalian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKU KEMBALI  YUUUHUUUUU!!! OK TAK TU KINI KEMBALI LAGI SETELAH BERTAHUN TAK MUNCUL