Isnin, November 30, 2009

SELAMAT BERTUNANG CIK DEK

Smalam, adik ipor bertunang...ngan orang Perak....Megat namenyer...orang kampung kate macam aku dulu2..dok ehhhh!!!! dulu aku memang besau tapi tak sebesau tu...la nie...dah kurus skit...gare2 makan otak lembu...hampir setahun tak lalu makan nasik..percaya ke dak?....percayakan aje...

Keje aku...mengambil kek...besao ooooo...untuk cik dek. Macam biasalah..program bersejarah tu mengumpulhan hampir semua sedara mara belajh isteri....banyak oooo....aku sendiri tak berapa kenal...kejab2 aku panggil paman, kejab2 aku panggil wak..kejap2 bibik..entah...blasah jer..yang penting nampak tua skit aku salam...Ha!!! bapak ngan mak pun datang .Kak lia bawak skali ngan nani & Zati....tambah meriahlah...anak2 buah pun kumpul...boleh tahan lah ramainyer...

Ape2 pun...Terima kasih Allah kerana melancarkan majlis, terima kasih bibik2 dan wak2 yang masak menu sedap2, terima kasih paman2 yang beri bantuan, terima kasih anak2 buah yang rajin meringankan beban, terima kasih mak bapak batu 4 yang sudi memeriahkan majlis....terulung2 terima kasih kat Abang Ijal ngan Kak siti yang jadi pengganti arwah mak abah...tahniah terima menantu kedua...Terima kasih isteri yang nampak busy tapi masih beri ruang layan suaminyer yang agak kelparan..TAHNIAH CIK DEK DAN MEGAT..Semoga dipercepatkan kawin nyer...tak sabo nak makan nasik minyak ( macamlah bleh makan nasik)...makan Mee minyak bleh le....

Terima kasih gak kat Daus tolong teman walid sepanjang umi takdek kat umah...begitu gak kat Khai ngan Deen yang temankan dan habiskan lauk pauk kat umah tu...magee lebih tu sape nak abihkan?.....

Terima kasih semuanya yang terlibat dalam hari2 ku yang terlibat dalam mengisi hidupku.....TERIMA KASIH....

Sabtu, November 28, 2009

RAYA QURBAN .....QURBAN..

Raya Qurban....banyak ertinyer...yang penting biarlah pengubanan tu jadi sesuatu pemberian yang ikhlas kerana ianya akan dipulangkan dengan keikhlasan...Syukur...selain dapat berkumpul bersama keluarga sebelah isteri dan saya...raya nie juga banyak beri senyuman puas dengan penuh kasih sayang....Seawal cuti, Peng Ju balik bercuti dari USM , terus bagi mesej nak jumpe ayah katenyer....sempatlah berkampung kat sekolah sambil belajar Photoshop....sambung berjalan kat CP beli labtop adikde....semuanyer manis...

Terima KUnjungan Hakim dan Sam, anak2 kesayangan dari UUM nie..banyak cerita dikongsi..tapi masih tak puas...dapat juga makan sama2 walaupun menunyer magee ngan naget jer...nasiblah...Daus...seminggu dah berada kat umah mengabihkan mase cutinyer sebelum ber praktikun minggu depan . semoga sukses nanti. Banyak cerita...banyak cita2 dan banyak janji tuk ayahnyer kalinie....biar ditepati daus..ingat pesan Cikgu Napi..." jangan jadi Mawi"...ape2 pun terima kasih kerana isi ruang waktu nie bertukar impian dan jujur bercerita..rindu rasanyer saat2 nie dari dulu lagi...

Ali....anak kesayangan yang jadi penyeri ....pulang ngan dirinyer sendiri..tak pernah berubah dan tak pernah nak jadi orang lain...masih jadi anak ayah yang kelakar dan lucu...walaupun singkat waktu pulangnyer...cukuplah dengan niatnyer..." singgah lepaskan rindu".....baiknyer anak inikan..

Beni....tetiba dapat mesej " yah..ade kat umah tak..nak datang"...Alhamdulillah..sampai gak akhirnya...sempat makan 2 kali bersama2 Fitri dan Adi..yang sibuk belajar melukis untuk seni SPM...bahagia rasanyer dengan kehadiran kalian....

Shapiq RK, Khai dan deen....melepaskan rindu sepetang di rumah ayahdenyer...makanlah lauk raya smalam..sempat jugak makan roti canai...riuh dapur dek karenah bebudak nih....akhirnyer..ayahde cume dapat bau jer...roti canai abih begitu saje.....seronok dengar cerita mereka...walaupun masih muda tapi banyak dah cerita hidup yang rasanya lebih kurang sama dengan kite mase skolah dulu..terutama kat asrama..keh2 kelakaor plak die orang nie...cakaplah rindu kat mak abah...bagi alasan tak logik....kene reginglah konon....ape2pun ..Ayahde ..PERCAYAAAAAA.......

BUAT ANAK2 yang belum muncul lagi di musim2 cuti nie.....pintu umah masih terbuka...minggu depan dah nak tutup coz ayah dan bunda nak tour d terengganu....konvoi ngan cikgu Mazidah dan keluarga, Cikgu Mierul dan Ariel....TERENGGANU.....TUNGGUUUUUUU.......

Anak2 yang jauh...walaupun jauh..tapi dah sampai mesejnyer...Khalid..kat sarawak...TQ hari2 mesej.....Muz..pun...walaupun belum sampai....mesej dah sampai dah memadai...Karim, Pijul,Amar, Hadi dan Pejal...tq qoz datang makan2 malam raya....makan soto, lemang dan lauk2 dari mak Ammar...licin.......

Terima kasih anak2 di atas pengorbanan kalian abiskan masa jengok ayahde nie....harap2 hubungan baik nih takkan putus begitu sahaja....

Isteriku.......TERIMA KASIH. di atas pengorbananmu selama ini..Allah jer yang akan balas...Ape2pun...takkan ade dua...Atie tetap satu ihati..sehingga mata tertutup....

Qurban.....Qurban.......Qurban.....hayati kehadirannyer kerana banyak makne dan banyak cerita...jadi panduan,pengajaran dan jadikan ingatan....insyallah...

Isnin, November 23, 2009

ERTI SAHABAT


Sajak Erti Persahabatan | Sahabat Bukan Kawan
Erti Persahabatan

Bagaimana bisa ku nilai persahabatan?
tak terjangkau tanganku untuk menggapainya,
mindaku juga sering keliru memikirkannya,
begitu juga lidahku yang kerap kali kelu,
semakin ku fikirkan, semakin bercambah pertanyaan,
entah bagaimana untuk ku temu jawapannya.

Cukupkah persahabatan jika harta jadi cagaran?
yang kaya pasti berteman dan yang miskin dicemuh,
Atau yang bercambah disebalik kuasa digenggaman,
pasti dikelilingnya teman yang bisa berdampingan
apakah persahabatan itu penceria suasana?
ataupun penglipur lara tatkala bersedih,

Teman itu yang bisa membuat hati senang
tapi ku tak mahu yang membiarkanku terleka
Jika begitu, yang sering menegur itulah teman
menegur hingga ku bisa terluka dan bersedih?
ku tidak pasti bisakah ku menanggungnya,
kerana itu perlunya bil hikmah.

Lantas bagaimana harus ku kenal mereka,
teman mahupun yang mengambil kesempatan,
teman itu bisa kau kenal sepanjang hidupmu,
kau melihat, menghayati dan menilai mereka,
tak semestinya teman itu sentiasa bersamamu
tapi semangatnya itu sentiasa mengiringimu

aku sahaja yang inginkan teman yang baik,
mungkin indah impian ini buat diriku,
tapi persahabatan itu bukan untuk seorang sahaja,
mereka juga inginkanku sebagai teman mereka,
itu cagaran biasa dalam berteman,
dan ku juga harus menjadi teman yang baik.

Luahan hati jacknaim
didedikasi buat semua teman
JACKNAIM
[ http://jacknaim.blogspot.com ]

Ahad, November 22, 2009

SELAMAT MAJU JAYA ANAK2 6A3

Semalam, majlis mohon restu dan jamuan akhir tahun kelas 6A3 berlangsung kat hotel Gold Couse, Klang...Macam2 yang terjadi...Anak2 6A3 punyer rancangan...bolehlah bagi 3 bintang....blaja benda yang baru..sok kat 'U' dah bleh buat sendiri...3 minggu anak2 ini di biarkan tanpa perhatian ayahdenyer...sian...tapi ade cerita disebaliknyer.." MEREKA TAHU" Apa2pun jadikan pengajaran sayang....kite dah pernah janji dulu untuk jadi 'SATU KELUARGA" ia perlu diselesaikan bersama.

Program ringkas yang dihadiri guru2 yang mengajar amat meninggalkan kesan dan kenangan terindah. Terima kasih diatas kehadiran Kak Zaura, Kak Jaimah dan anak2, kak Nani, Kak Zai, Abangde Zuhairi sekeluarga....Andalah tunjang kejayaan anak kite. Terima kasih sama2 jaga mereka dan sama2 beri ilmu. Buat Kak Mazidah ...terima kasih yang tak terhingga kerana sentiasa jadi penguat semangat, jadi kakak yang hebat. Abang Aminurrashid, terima kasih cos sentiasa faham dan beri sabar, Ketenangan yang terpancar diwajah abang buat adik jadi selesa dan ilang gundah. Buat Kodin, terima kasih..kehadiran ko buat abngde ni jadi kuat dan semangat nak buat lebih lagi...ko memang gile2 dan kepala kite 'SEGHOPE'...Buat adikde Mierul...peluikan semalam buat kite tambah erat...akhirnye air mate ko berlinang juga...ape2pun terima kasih atas kesudian pilih insan " sebel" ni jadi abang dan trima kasih juga slalu bagi kate2 semangat...insyaallah kite jaga hubungan ni di SMKSKI sampai bile2. Buat Ister yang tersayang...terima kasih kerana selalu faham, sabar dan sentiadsa bagi pendorong buat abang untuk terus bekarya, terus jadi cikgu yang gile2, terus jadi ayahde yang penyayang...bak kate Ariel Gebu " tak dapat bayangkan kalo cikgu kawen ngan orang lain...smue ni takkan berlaku..." terima kasih sayang...kite cube baiki ape yang kurang, ape yang kosong , ape yang tertinggal..insyaallah..abang takdek orang lain selain tie...dan takkan ade orang lain..itu janji abang...MUAHHHHH!!!!!!!!....hA! Buat yan yang tak datang tu...nak tebus dose..MEE GORENG UDANG....gurau jer..ape2pun terima kasih kerana jadi teman, sahabat dan adik yang sekepala,seseni dan yang paling penting sentiasa sokong ape jer yang wazir buat..SEMOGA DAPAT ANAK LELAKI.....KEH3....

Sayang yang tak terhingga buat anak2 6A3...Montel, Saleh, Syapiq, Isma, Viky, Jiejah, Nita, Sham, Zila, Nora, Ain, Pisang, Jierah, Sok Kon, Banana, Sumathi, Chui Fong......terima kasih kerana isi kosong ayah, terima kasih kerana beri kasih, terima kasih kerana kongsi sayang, kongsi kenangan terindah..terima kasih atas segalanye...kalian tetap dalam hati ayah dan ayah akan pastikan anak2 ayah akan jadi anak ayah sampai bile2....Jangan lupe tempat jatuh...jangan lupe tempat kite Sedih dan ketawa...jangan lupe BULATAN HIKMAT YANG MENYATUKAN HATI2 KITE SEMUA............

Tak dapat bayangkan hari hari tanpa kalian.....harapan kalian tak lupe rumah no 22 jalan harapan...Ayah dan bunda doakan kalian berjaya dan mencapai cita2 . Target ayah...100% smue anak2 ayah masuk 'U'...insyaallah...

Terima kasih semua ...terima kasih Allah kerana hiasi hidupku dengan penuh.............CERITA.

Rabu, November 18, 2009

TERIMA KASIH AIR MATA


Catatan ini khas ditujukan pada " Air Mata"..mungkin ade insan yang akan berkata....mengada2lah si wazir nie....lelaki yang tak kuat...lemah...kalah ngan air mate....TERIMA KASIH ATAS NASIHAT ITU...Aku takkan jadi orang lain yang berpura2...aku akan jadi aku yang memang kalah dengan air mate...Dengan air mate ini aku berkongsi genbira, ngan air mate ini aku berkongsi cerita, ngan air mate ini aku berkongsi derita, ngan air mata ini aku berkongsi segalanyer...Aku ditempat aku...orang lain tak berada di tempat ku..orang lain tak tahu ape yang kite rasa yang tahu hanyer diri kite...

Air mate aku milik aku..Air mate aku bayak cerita....air mate aku banyak kisah..biar aku yang tahu, yang tanggung, yang tampung kerana air mate ini aku cube tidak kongsikan untuk orang lain...Terima kasih AIR MATA kerana sentiasa hadir dilaka aku perlukan, temankan tika aku sedih dan gembira..Terima kasih Air mata cos kerana kamu bagi aku jadi seperti hari ini. Terima kasih air mata beri aku sahabat yang baik..terima kasih air mate jadi teman bual bicara luahan hati..Terima kasih air mate mengajar aku erti tewas dan menang, terima kasih air mate mengajar aku kenal teman dan lawan, terima kasih air mata ajar aku bersabar, ajar aku rasa damai, ajar aku rasa sayang, ajar aku rasa rindu, ajar aku jadi manusia yang ada hati dan perasaan.

Terima kasih AIR MATA buat aku jadi insan penyayang dan tahu hargai sayang insan lain...aku tak akan sia2kan air mate ini..kerana hadir mu bukan dipaksa tapi hadir ikhlas dan jujur dengan cerita.Hadirmu bukan lakonan...hadirmu tepat pada masa dan ketika.Aku cuba hargai dirimu AIR MATA...biar orang tertawa, biar SUPERMAN AJER YANG TAK BISA NANGIS...aku hanya mahu jadi diri aku yang masih lagi perlukan SAHABAT, TEMAN DAN KAWAN bernama " AIR MATA ".....

" Air mata kasih..berlinangan...berlinangan selalu........"

lakonan hidup.....harap ada sinar untuk teruskan sisa2 nafas yang ada..

Hari ini walaupun masih menanggung penat semalam yang tidak sudah2 habisnyer...digagahkan juga untuk kesekolah dengan harapan dapat bersatu ngan anak2
6A3. Hari nie juga sepatutnyr bersama2 menjayakan majlis MOHON RESTU tapi...harapkan langit tenang cerah ..rupayer mendung ....Maaf buat anak2 tersayang...Bukan bermaksud untuk menjauhkan diri ..tapi saja memujuk hati yang telah ranap akibat kepercayaan yang menggunung tetapi hancur dan rasanyer inilah penghujung sayang yang disimpan tapi tak mampu nak di tanggung. Akhirnyer terpakse dilepaskan.

Semalam..walaupun dengan suasana gilang gemilang majlis Kenangan Budi & Aprisiasi...masih tersimpan rase pilu..hanye orang2 yang terpilih sahaja melihat air mate ini berlinang. Seminggu persiapan di buat bagai tak kenal pasangan siang...digagahkan juga walaupun MC 2 hari dan dinasihatakan oleh doktor untuk ambil rehat semingu...tapi aku gagahkan juga diri ini untuk teruskan janji...dikuatkan dengan semangat kawan2 terutama kakak tersayang..Kak Mazidah yang tak pernah kalah beri sokongan...akak Salimah yang sentiasa beri harapan, Isteri tersayang yang jadi penguat semangat, adik2 tersayang..Mierul dan Din serta anak2 rk, cayyoi, montel dan ariel...smuanyer aku tempuhi dengan sebaik mungkin..kak Mazidah...adik dah tunaikan janji....Kalau tak terbaik..maaf kiranyer...Kak salimah..maaf kalau menyukarkan keadaan dan melambatkan perjalanan majlis, anak2 maaf kan ayahde kerana sepanjang seminggu lebih banyak bersikap seperti ayah tiri..tapi percayalah...semuanyer untuk mu..

Syukur..perjalannan majlis dipermudahkan..Rasanyer inilah karya terbaik aku spanjang berada di SMKSKI. Tapi kalo tidak terbaik di mata orang lain ...ampun...bersedia untuk ditegur. Apa2 pun terima kasih di atas kerja sama semua pihak yang menjayakan majlis....Pentadbir yang sentiasa menyokong, guru RK, Sahabat baik, Endek tokey meje hotel, anak 5RK dan ANAK2 3 RK yang banyak membantu dalam merialisasikan majlis gemilang ini...kot2 ini yang ter akhir..sape tahu..Sekali lagi terima kasih buat Kak Mazidah, kak salimah dan paling disyukuri ialah dengan hadirnya adik2 yang tersayang yang kalo dulunyer aku bekerja sendiri2 sekarang sudah punye teman bekerja di sekolah sehingga lewat malam...KODIN dan MIERUL....KITE TETAP SATU...biar ape pun yang terjadi...kite kene percaya dengan ikatan nie..

Buat anak2 yang tak kenal penat layan karenah ayahdenyer yang cerewet ni...Ariel dan Montel...kesabaran ko berdua kene marah membuahkan hasil...ayah sayang kamu berdua. Cayyoi..terima kasih kerana masih setia dan terus setia...Afiq, Apam, Izzat, Mierul,Iden, Acap...terima kasih tolong ayah dan sudi berkampung diteratak buruk..rasa damai dengan kehadiran kalian...jangan serik jangan malu untuk datang lagi....RUMAH INI RUMAH KALIAN...Deen dan Mierul...trima kasih jadi menanggar, syuk..tq same2 kompang.....Ayahde bangga ngan pengorbanan kalian....Semoga kite boleh terus jadi Keluarga Besar...Insyaallah...

Terima kasih juga pada air mate...walau pun cube dipertahankan sepanjang majlis akhir nyer tewas juga dipenghujungnyer...sebak rasa bile kebaikan yang kite buat tidak disukai orang lain...kekadang bertanyer sendiri..ape salah ape dosa .Kalo salah tegurlah..jangan berani di belakang mencerca dan cuba menjatuhkan aib orang lain...cukup2lah ..kalopun tak suka..bersemukalah..itu jalan yang terbaik...kalo perlu undur diri...insan kerdil nie undur diri...kalo kehadiran ke sini tak diperlu kan...berilah peluang habiskan sisa tahun yang ada...akan cuba aku ikhtiarkan berbakti dan berkarya ditempat lain....Jangan jatuhkan semangat orang baru merangkak dalam bidang ini...ingat...rezeki kite dilubuk yang sama..pandai dan rajin berusaha dapatlah hasilnya..Ikhlas mengail..dapatlah habuannyer...Maaf kalo ade yang terasa...hanya luahan hati...3 tahun pendam agar tak menyukarkan hidup orang lain....maaf sekali lagi...

Terima kasih Allah beri kawan2 yang perihatin yang menghargai usaha dan sayang kite....TERIMA KASIH DITITIPKAN KHAS BUAT SAHABAT2 YANG TERSAYANG...

KAK MAZIDAH : kala aku jatuh dielah orang pertama bangunkan..banyak jasanyer yang
tak mampu dibalas...
Abang
Aminurashid : kesabaran & ketenangan ku

Adikde YAN : Yang sabar dan sentiasa kongsi cerita dan kerja

Abangde Hanafi : Mentorku yang sentuasa sokong apa saja yang aku buat kat sekolah
nie.

Abangde Mazlan : Tak lokek ngan ilmu dan pengalaman

Abangde Razak : Sentiasa beri semangat dan ambil tahu

Abangde Zamree : Teman tapi mesra...pembakar semangat

Kak Zaura &
Kak Zai : rujukan paling setia

Kak Jaimah &
Kak Bib : teman ketawa pengisi perut

Kak Roslina : Kakak baru kenal tapi penyayang....team baru..

Kak Salimah
& Saskina : sporting dan gile bekerja....

Amierul : adik kecik yang banyak membantu dan jadi teman bual bicara

Kodin : teman penyejuk hati dan sentiasa memudah cara

citey : pemilik TV beso yang sentiasa jadi teman ketawa

KAkak2 & Abang2 guru yang lain yang banyak membantu sepanjang hidup ini bergelar guru di SMKSKI..terima kasih...kalianlah yang terbaik...doakan kalian terus jadi yang terbaik....TERIMA KASIH ALLAH...AKU DAH BERSEDIA TUTUP MATA....

Khamis, November 12, 2009

Rasa sayang yang hilang

Entah..kenapa perasaan tu semakin hilang...puas pujuk hati tapi tak sekecil kuman pun rase hati ini terpujuk untuk beri ruang dalam hati di untuk beri sayang....Mungkin luka lama...mungkin juga perasaan tu timbul dek kerana udah lama di tinggalkan....mungkin juga tiada hati dan kasih di hati nyer....

Agak jiwa2 tulisan kali nie...Hakikat kehidupan..keras mane pun kite, rock mane pun kite...jantan mane pun kite..ada tersimpan rasa jiwa2 tu....Bukan nak mengada2 menagih perhatian...saja jerrrr...nak amik mood buat skrip...yang kadang2 banyak idea yang di peroleh dari sejarah hidup sendiri...

Betullah kate orang ....kalo kite sayang terlalu sayang ...ia akan pergi....ia memang terjadi...walaupun di depan mate...realitinyer...dah takde rase sayang....cume terima sebagai rasa hormat kehadirannyer....seperti terima insan2 yang lain...

Allah tahu apa yang tersimpan dalam hati ....Allah tahu ape yang mahu di jerit kan tapi ditahan dari keluar terluah....Nilah perjalanan hidup.....SAYANG yang di semai hasilnyer tak semestinyer subur..macam tanam sayur.....Pengajarannyer..kene rajin jaga, siram, baja dan belai...dan kene juga belajar terima kenyataan andai kate sayur itu tidak subur segar seperti yang di harapkan....jangan putus asa....masih ada sayur hijau lain yang perlu dijaga....masih perlu diberi perhatian.....tapi kalo dah semuanyer tak menjadi...beralih arahlah kepada yang lain..senang cerita........beli jer kat kedai....buang mase bercucuk tanam tapi hasilnyer takdak!!!!

Jangan ade yang bertanyer kenapa n3 kali nie pelik..cerita pasal sayur, cerita pasal sayang, cerita pasal luka...Orang melayu kaye dengan kias, kaya dengan santun..tak mahu beri orang kecil hati dan terasa....bermetafora lah kekadang lebih selesa...

Apa2pun....Dalam kehidupan kite yang terus2an di beri duga dan cabaran....Sentiasalah mendoakan kejayaan dan kebajagian orang lain...dari cari salah, cari aib dan cari gaduh..banyak2lah muhasabah diri...Yang tak baik tu semua dari kite...yang baik semua dari Allah...

Buat orang2 tersayang.....kalo kehadiran insan kerdil menyusahkan atau buat onar dalam hidup kalian...ampun, maaf....dari hujung rambut sampai ujung kaki....Tegurlah jika salah....marahlah...jika perlu....hukumlah...jika boleh ia boleh perbaiki kelemahan....Maaf sementara nafas masih di beri izin Allah....kite tidak tahu " Sampai Kapankah Ajal kite"...ANDAI KU TAHU....".................

Rabu, November 11, 2009

HALUAN MASING-MASING


kita ada cara kite sendiri, kite ada kemahuan kite sendiri, kite ada hobi sendiri,kite ada impian kite sendiri, kite ada cita-cita sendiri, kita ada jalan kite sendiri, kite ada cinta kite sendiri, kita ada sayang kite sendiri, kite ada kasih kite sendiri, kite ada ruang masa kite sendiri, kite ada kesukaan kite sendiri, kite ada diri kita...

dulu kite nak kongsi diri kita untuk orang lain..kongsi..senyum, kongsi rasa susah, kongsi rasa suka, kongsi rasa duka, kongsi rasa gembira, kongsi rasa bangga, kongsi sayang kasih, kongsi segalanye....semua hendak dikongsi...

supaya orang lain rasa selesa bersama kite, rasa damai, rasa tenang, rasa selamat, rasa sayang, rasa kasih, rasa dikasihi.....

Tapi rupa nyer ...semua itu milik kite sendiri....tak diperlukan untuk dikongsi, dirasa....kita ada haluan untuk kite...kite cipta laluan untuk orang...bile sudah temui jalan...terus tinggalkan pergi...tinggalkan kite ngan haluan sendiri...Pengharapan yang tak pernah berbalas..tak tak harap pun untuk di balas...

senang rasa kita terus hidup dengan haluan diri kita masing2....tak perlu ada rasa rindu, tak perlu ada rasa kasih, tak perlu ada rasa sayang, tak perlu rasa simpati....tak perlu yang lain..kerana ...kita pun tak diperlukan.....

Inilah hidup....kite dah di beri laluan kita...awalnyer kite lalui bersama...akhirnye..kite perlu ikut haluan masing2...Cinta dan Sayang aku....dah ku tetapkan ...untuk tidak di kongsi......kerana dah menjadi luka yang bernanah.....fuh!!!!

Ahad, November 01, 2009

CIKGU-CIKGU BUAH HATIKU....

Sekolahku buah hati ku
Tempatku menuntut ilmu
tak sanggupku menunggu
siang malamku merindu

Cikgu-cikgu buah hatiku
Kau curah ilmu selalu
tak sanggup ku menunggu
siang malam ku merindu