Sabtu, November 28, 2009

RAYA QURBAN .....QURBAN..

Raya Qurban....banyak ertinyer...yang penting biarlah pengubanan tu jadi sesuatu pemberian yang ikhlas kerana ianya akan dipulangkan dengan keikhlasan...Syukur...selain dapat berkumpul bersama keluarga sebelah isteri dan saya...raya nie juga banyak beri senyuman puas dengan penuh kasih sayang....Seawal cuti, Peng Ju balik bercuti dari USM , terus bagi mesej nak jumpe ayah katenyer....sempatlah berkampung kat sekolah sambil belajar Photoshop....sambung berjalan kat CP beli labtop adikde....semuanyer manis...

Terima KUnjungan Hakim dan Sam, anak2 kesayangan dari UUM nie..banyak cerita dikongsi..tapi masih tak puas...dapat juga makan sama2 walaupun menunyer magee ngan naget jer...nasiblah...Daus...seminggu dah berada kat umah mengabihkan mase cutinyer sebelum ber praktikun minggu depan . semoga sukses nanti. Banyak cerita...banyak cita2 dan banyak janji tuk ayahnyer kalinie....biar ditepati daus..ingat pesan Cikgu Napi..." jangan jadi Mawi"...ape2 pun terima kasih kerana isi ruang waktu nie bertukar impian dan jujur bercerita..rindu rasanyer saat2 nie dari dulu lagi...

Ali....anak kesayangan yang jadi penyeri ....pulang ngan dirinyer sendiri..tak pernah berubah dan tak pernah nak jadi orang lain...masih jadi anak ayah yang kelakar dan lucu...walaupun singkat waktu pulangnyer...cukuplah dengan niatnyer..." singgah lepaskan rindu".....baiknyer anak inikan..

Beni....tetiba dapat mesej " yah..ade kat umah tak..nak datang"...Alhamdulillah..sampai gak akhirnya...sempat makan 2 kali bersama2 Fitri dan Adi..yang sibuk belajar melukis untuk seni SPM...bahagia rasanyer dengan kehadiran kalian....

Shapiq RK, Khai dan deen....melepaskan rindu sepetang di rumah ayahdenyer...makanlah lauk raya smalam..sempat jugak makan roti canai...riuh dapur dek karenah bebudak nih....akhirnyer..ayahde cume dapat bau jer...roti canai abih begitu saje.....seronok dengar cerita mereka...walaupun masih muda tapi banyak dah cerita hidup yang rasanya lebih kurang sama dengan kite mase skolah dulu..terutama kat asrama..keh2 kelakaor plak die orang nie...cakaplah rindu kat mak abah...bagi alasan tak logik....kene reginglah konon....ape2pun ..Ayahde ..PERCAYAAAAAA.......

BUAT ANAK2 yang belum muncul lagi di musim2 cuti nie.....pintu umah masih terbuka...minggu depan dah nak tutup coz ayah dan bunda nak tour d terengganu....konvoi ngan cikgu Mazidah dan keluarga, Cikgu Mierul dan Ariel....TERENGGANU.....TUNGGUUUUUUU.......

Anak2 yang jauh...walaupun jauh..tapi dah sampai mesejnyer...Khalid..kat sarawak...TQ hari2 mesej.....Muz..pun...walaupun belum sampai....mesej dah sampai dah memadai...Karim, Pijul,Amar, Hadi dan Pejal...tq qoz datang makan2 malam raya....makan soto, lemang dan lauk2 dari mak Ammar...licin.......

Terima kasih anak2 di atas pengorbanan kalian abiskan masa jengok ayahde nie....harap2 hubungan baik nih takkan putus begitu sahaja....

Isteriku.......TERIMA KASIH. di atas pengorbananmu selama ini..Allah jer yang akan balas...Ape2pun...takkan ade dua...Atie tetap satu ihati..sehingga mata tertutup....

Qurban.....Qurban.......Qurban.....hayati kehadirannyer kerana banyak makne dan banyak cerita...jadi panduan,pengajaran dan jadikan ingatan....insyallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan