Isnin, Julai 27, 2009

KEM JATI DIRI, BANYU MANIS, BKT KERAYONG ( 17 HINGGA 19 JULAI 2009)

KEM JATI DIRI, BANYU MANIS, BUKIT KERAYONG....Sekali lagi di beri mandat jadi KEM KOM untuk kem sekolah....Penat ari tu pun tak ilang lagi...tp kerana anak2 dan tugas....YES BOSS!!!!Lepas Jumaat bertolak dari sekolah...Pembantu aku kali nie..Cayyoi dan Jemil...Berkereta mengekori bas bebudak akhirnya sampai gak kat BANYU MANIS. Kereta bleh masuk tapi bas ada masalah...jadilah bebudak tu macam pendatang dari seberang beramai2 naik lori kelapa sawit...keh2 klakaw tengok die orang naik lori. Pengalaman paling mahal tu....

Sampai2 je ...Aku berkuasa sepenuhnye...gile kuasa betullah.. urusan penempatan...bereh!!!!aku pun duk dalam khemah ..memang stail aku...suke tido khemah.Lepas pasang khemah kumpul ikut kumpulan...aku saje letak nama kumpulan ikut nama serangga baru ade feel duk kat RIMBA...Kumpulan Kelip2,Kupu2,Cengkerik,Belalang,Kumbang, Riang2,Kelkatu,Semut ,Mentadak dan Lebah.Bebudak suke nama2 tuh...sebatilah ngan sekeliling tapak kem nih. Makanan pertama kami jamah....KUIH TONAT...pelat si Soh Kon..tapi keseluruhan makanan FIRST CLASS. Malam aktiviti " NIGHTWALK"..kami di bawa berjalan malam oleh jurulatih dan kami guru2 SMKSKI juruletih....Yang best nyer sepanjang perjalanan tu tibe2 je ade letupan "BOMMM"...terdengarlah juga jeritan "TAKE COVER", kite orang pun tunduklah macam pesalah perang...sunyi tapi menakutkan....lepas dapat arahan " LINE CLEAR" barulah boleh bangun dan teruskan perjalanan....dah macam KOMBAT plak...Kumpulan diberi tugas. Perjalanan baliknye..kene pikul kawan2 yang kononnye cedera sampai tapak kem..sian Aku offer nak diangkat tapi tak dihiraukan..ingat aku berat sangat ke....Bagusnye aktiviti nie bagi kita kerja berpasukan disamping nak bagi rasa macam mane nenek moyang kite mase perang dulu...dan yang penting pengajarannya..BERSYUKUR Allah bagi kite penglihatan dan peliharalah penglihatan yang Allah beri agar tak ditarik.

Hari kedua...hari memenatkan...mane taknye ..lepas sarapan..bersenam kami di bawa berjalan meredah hutan Kelapa Sawit..mendaki bukit Banyu Manis.....Cayalah Ain..anak dara aku nie badan besar semangatpun besar..walaupun lambat tapi berjaya sampai ke puncak...Sape bagi semangat..AYAHDE WAKJIER lah...itupun setelah dijanjikan.." Ain kalau sampai atas cikgu belanja KFC"....cube aku belanje cukodok...em! patah balik agaknye..ape2pun Tahniah Ain dan anak2 yang lain. Kat puncak bukit Fuh!!!pemandangan cukup indah. Nampak puncak alam, sungai serdang dan kawasan2 sekelilingnye. Lepas kenyang tengok pemandangan indah, bebudak tu didera masak megi...ikhtiar hidup.....aku sementara tunggu megi masak macam biasa mengalunkan lagu2 indah memanggil angin agar api bebudak tu padam....Selesai masak turun bukit melalui rimbunan lalang2 tinggi tapi pemandangan cukup indah. kalau Razak Mohideen tahu bleh buat filem kat sini. Sampai bawah belum hilang penat dah dikerah rempuh halangan komando,Flying fox, menyumpit,water confident...lenjun .comot tapi puas hati....kurang lemak2 aku.yang paling best...MANDI KULAH...macam kat kampung...open plak tu.....lelaki sahaja.Owang pompuan mandi kat bilik air.

Malam Kebudayaan penuh gelak ketawa. Cukup menghiburkan. Anak2 SMKSKI memang kreatif. Walaupun diberi tugas dalam masa yang singkat tapi idea cukup memberangsangkan. Kreatif dan bersahaja...Aku bagi 9 bintang...Pengacara sensasi malam tu "Azzir Nawabas" aku le sape lagi. Hakim yang tak sempat kritik...Cikgi2. Tahiah anak2 ..kalian hebat..Tahniah Kak Nita cos menyanyi walaupun suara " tah papetah". Sultan slang mat saleh, Ustaz Rock, Pembaca gurindam, Kelip2 saleh le...., Nujum Pak belalang, Pembalak2 haram, mamat buku teks, Konduktor bas klang kapar,Al-Fadhil Ustz.Alif ngan Utz Reza, Ketua riang2 , amoi2 dan tanggaci2 yang sporting...INILAH PELAJAR SMKSKI....Terharu ngan kerja sama kalian. MANTOP.

Majlis penutup alhamdulillah berjalan ngan baik. Pengerusi majlis...WANITA TERHEBAT...Pn, Noriati Saru ( mekwe aku..jangan kacau haaa..)Smua pentadbir hadir kecuali Pn. Amiah. Bile ditanye brapa pratus bleh bagi kat kem nie...110% bebudak jawab...wah! ikhlas kerrrr????Ape2 pun secara jujurnya aku sebagai KEM KOM nie...BERJAYA....kem nie nampak hasilnye kalao dinilai dari segi kerjasama dan semangat ...cayok2. memang ade kelas. Bebudak enjoy dan dengar kate. Yang peling terhari..tanpa kehadiran aku kat dewan makan kedengaran suara satu hati..." JEMPUT MAKAN CIKGU...JEMPUT MAKAN KAWAN2"....Memang anak2 yang baik.

Terima kasih atas segala budi baik pihak2 yang terlibat sepanjang lkem nie, jurulatih2 dari kalangan guru2 KRS, cikgu cikgi SMKSKI yang sanggup tinggal keluarga , Pn. Pathma,Ustazah Habibah, Cikgu Mun' im, Cikgu Samsun, Cikgi2 Power PuFF Girl, Pn. Noriati, Cikgu Zamree, Ust. Khalik, Cikgu Zuhairi, Pengetua, PK .KOKO, PK. HEM dan keluarga tukang masak....erima kasih atas jasa budi kalian . Anak2 peserta kem yang pelbagai kaum tu..tahniah semoga kite boleh terus berkawan , berkeluarga dan bekerjasama selamanya. Jadikan kem ini kengan terindah buat kite semua...KEM BANYU MANIS>>>TUNGGU KAMI KEMBALI LAGI...Insyaallah. key...Mohon ampun sekiranya ada kilaf dan salah. Yang kurang harap ditambah baikkan untuk kem akan datang. Salam "ITULAH SAYANG" dan Salam " CEKELEK2 KETER2 ".......KEM KOM UNDUR DIRI.....

1 ulasan:

AKU KEMBALI  YUUUHUUUUU!!! OK TAK TU KINI KEMBALI LAGI SETELAH BERTAHUN TAK MUNCUL