Sabtu, Februari 05, 2011

HANTU TELUR GORENG...RINDU KAT KORANG SEMUA




Hahaha...mesti pelikkan ngan N3 kali nie...orang lain rindu kat kekasih ker...kat mak ayah ker..kat sekolah ker...nie RINDU kat HANTU...menakutkan...MISTERI....semua citer kat tv cerita pasal hantu...kat panggung pun citer hantu..tetiber aku buat N3 citer pasal hantu gak..hahahaha

Baru dapat kunjungan dari AFIQ...esok die nak sambung balik PLKN..sebab cuti raya cina seminggu..dulu masa nak pergipun die singgah mintak restu...baik anak kurus nie. Walaupun banyak yang kate tentang die...di hati aku die tetap terbaik...3 tahun aku jaga die dengan kawan2 die FAIZ, NAIM ( KONANG).AMIR...aku lebih kenal die orang..masing2 ade keistimewaan tersendiri.

Apsal aku gelarkan die orang nie HANTU TELOR GORENG....sebabnya dieorang nie taksub dengan telor goreng...senang nak jaga die orang nie...gorengkan ajer telor ngan kicap...seleralah dieorang nie..kadang2 sampai berebut2.Pernah satu ketika...berjanji ngan die orang nak belanja makan kat JERAM...punyalah suke die orang..sebelum Magrib dah sedia kat umah....Bersama isteri ( bunda) dan ariel ( abangde dieorang)..kami pergilah ke JERAM...dalam kete macam2 menu dibincangkan sebagai memudahkan urusan mengoder nanti. Sampai2 sana...macam2 kite oder, siakap 3 rasa, siakap stim, udang masak keju, kerang bakar, sotong goreng tepung, sayur ...tetiber jer die orang nak TELOR....bile hidangan sampai..KECOHHHH!!!!...berebut2 nak makan telor goreng.. sampai menu yang lain2 langsung tak dijamah..akhirnya ayahde ngan bundanyalah kene perabih...die orang bertiga...lahap ngan telor goreng...pening2 anak2 aku nie...kalo tahulah tadi oder telor jer...hahahaha...tapi seronok ngan karenah dieorang ie..macam2....Tapi mereka anak2 yang jujur...aku sayang sangat ngan dieorang....

Pasal Afiq...nampak jer nakal dan ganas..tapi siapa sangka..anak kecik gile TELOR GORENG nie ade bakat tersembunyi..kadang2 ayahdenya jadik mangsa..di ajarnya menari Sufler breakdance dan macam2....die sangat berbakat...nak tahu rahsia die,,,hehehe..dalam ganas2 die...AFIQ adalah salah seorang penari kebudayaan Kebangsaan dan pernah mewakili MALAYSIA kepertandingan2 dan pertunjukkan2 dalam dan luar negeri..pernah JOHAN dipertandingan tarian atnik di RUSIA, Singapura, dan pelbagai negara asean lain...Fuh!..bile tengok2 gambar die..BANGGA. Afiq jugak tulang belakang Kumpulan KOMPANG KPA SMKSKI...ketua untuk kumpulan kami yang dah merata berkompang dari BANDAR BARU SULTAN SULEIMAN, BUKIT KAPAR, MERU dan KAMPUNG TOK MUDA....

KONANG..hahaha..nak kau nie nampak macam pelik..tapi HEBAT dalam bidang MUZIK...melatih anak ini menyanyi..bagi aper jer lagu...senang nak bentuk...muka ganas...berlatarbelakangkan muzik "pecah kepala"...tapi bile ajar die lagu2 asli dan patriotik...die TERBAIK...Inngat lagi mase hantar die ke pertandingan lagu2 patriotik daerah Klang di SMK Bukit Kemuning...walaupun tak menang tetapi dapat temukan paling gemuruh..membanggakan..Lagu ILHAM PUJANGGA sehingga sekarang jadi lagu siulan kami....Padai bermain gitar dan drum...anak ini memang anak seni....Bangga jadik guru Vokalnya.

Faiz...anak manja nie...adelah juga bakat dalam tari menari....penyayang dan yang penting anak didik yang taat. Pemain kompang dan kadang2 memantu saya melatih anak2 SKI menyanyi...

Mereka2 nie juga banyak membantu berjasa pada dinding sekolah....bukan conteng2 yang mengarut2 ( ade rahsia dieorang nie)...tapi melakarkan contengan kreatif ( SATU MALAYSIA)...pembantu peribadi dalam mambuat pelamin..dan mudah sangat nak mintak tolong..kalo ayahdenya tak berehat..maka tak berehatlah die orang..kalo ayahdenya berjaga malam..berjaga malamlah dieorang nie...

Emmm...kini masing2 dah agak jauh tapi realitinya die orang sentiasa dekat..sentiasa berhubung melalui SMS dan FB. Konang dah kerja kat Puchong sambil belajar, Faiz balik kampung jaga nenek die...Afiq kat PLKN...rindu ngan die orang nie..Yang tinggal si AMIR yang setia jengok ayahdenya....Ape2pun Ayahde doakan anak2 ayah semua sihat, dan sentiasa dipermudahkan urusannya...nanti kalo cuti panjang..kite kumpul semula...main bowling, lepak2 kat pantai remis dan mcd yer...hahaha..TERIMA KASIH . KALIAN TETAP TERBAIK DI HATI AYAH....SAYANG SAMPAI SYURGA.

3 ulasan:

  1. Hehe.. Tahniah ayah, dikelilingi anak2 yang hebat dan berbakat..Like father like son! :D

    BalasPadam
  2. ayah tukang gilap jer..pucuk pangkal anak2...mereka memang dilahirkan berbakat..HAKIM JUGA....ADE BAKAT JADIK PENULIS BUKU2 MOTIVASI DAN ADE BAKAT JUGA JADI PAK MENTERI...

    BalasPadam