Khamis, Jun 18, 2009

APA ada pada CINTA


APA ITU CINTA...Faham ke kita erti cinta....jelas ke kita tentang cinta...arif ke kita maksud cinta....Kita renung bersama......CINTA REMAJA kini dah digelapkan dengan kata2 " Cikgu..cinta tu tak jadi penghalang...." BUTA....tu ayat yang rasenya bukan berlandaskan keikhlasan...tapi semata2 nak tunjuk " AKU PUN ADE KEKASIH"...biar kengkawan tahu aku pun pandai tentang cinta...MENGARUT...Kita dijaga mak ayah bertahun2., Pahit getir besarkan dia sampai mati pun tak terbalas...Saat mak kita nak lahirkan kite ajer dan macam nyawa dihujung ajal, Saat bapak kita mengangkat batu bata berkilo2 seharian semata2 nak tengok makan minum, pakai kita lengkap....Ada tak kita SMS setiap hari..." MAK DAH MAKAN" @ " AYAH OK KAT TEMPAT KERJA"....Ade ker...Yang kite SMS..." Ayang dah Makan"..." Baby sihat ke ari nie " , " Biii rindu tak? " " Nak Kiss boleh".....Wei....Mak Ayah sendiri pun kita tak cium pipi, salam tak bercium....kita buat tu kat orang yang dah tentu bukan muhrim...Kekadang kita dok lupa....Dok sayang orang lain..tup2 mak pak diambil Allah..meraung..mase tulah gatal2 nak cium dahi mak bapak...mase tulah meraung nak peluk mak bapak...dah lambat kan..mase tu kite gomol jenazah die orang dah takde rase dah..tu jasad jer...mase idup kite cbuk peluk anak orang....sampai mak pak pun kite kate gelilah nak peluk....pikirkan...ZALIM TAK KITA BERGELAR ANAK...Kite risau kekasih kita tak makan...sanggup menggadai nyawa bawak motor pi beli roti ke ape...MAK BAPAK kite kat tempat kerja ikat perut cos fikir anak2 perlu duit nak beli baju sekolah katenya...tak pun kite sibuk dan bergadai nyawa belikan mereka makanan....Kekasih kite pening kepala....Fuh!!!!! kite lebih teror dari doktor...p cari ubat tah ape2...bawak awek g klinik punyalah penyayang....Tapi kite tengok mak kite bertampal koyok....kite biarkan je...takpun dari jauh bilang " Mak makan jelah panadol kat atas peti ais tu....tak pun tunggu abah balik...suh abah antar klinik..." Anak yang baikkan...Ayah kita balik kerja...muka letih..terpicit2 pinggang....kite buat ape...kat bilik..layan SMS kat kekasih hati....Ingat!!!!!dulu....kite tido...nyamuk seekorpun mak kite tak bagi gigit kita....dulu...Ayah kite sanggup hutang majikan nak beli ubat mase kite sakit demam....dulu mak pak kite macam tak tentu arah bile anaknya meraung tak henti2...di dukongnya kehulu-hilir bergilir2 naik tercabut lengan...pikirlah....ZALIM TAK KITA SEBAGAI ANAK....Awek mengadu gaduh ngan kawan sekelas...Fuh! kite berlagak hero nak blasah.....tapi ayah ngadu penat kene marah majikan...kite jawab " Tulah ayah...kejelah elok2"...Mak kite menangis bile jiran2 dok ngumpat anaknya nakal...kite jawab " tulah mak ....layan jiran jaga tepi kain orang..." sambil tengok tv...ZALIM KAN KITE JADI ANAK....Semua sebab CINTA....yang kononnya tahu sangat pasal CINTA...BUTA....ANAK2...CINTAlah diri sendiri dulu...mantapkan tapak dulu....kukuhkan diri dulu....ANAK2......CINTA mak ayah dulu takut masa kite dok bermesra diriba KEKASIH....MAK AYAH menghembuskan nafas di riba orang lain...takut masa kita belai mata kekasih kita kat taman, masa tu lah jugak mak kita tertutup matanya kat hospital...Takut kite bisikkan rasa cinta ditelinga kekasih kita...masa tulah...dibisikkan talkin keatas pusarta mak pak kita....takut mase kite selimutkan kekasih kite dengan pelukan mesra...mase tu mak ayah kite diselimutkan dengan kain kapan...ZALIM BETUL KITE BERGELAR ANAK...ITU KITA KATA KITA ARIF PASAL CINTA....Yang lagi best...kerana CINTA...kite sanggup buang MAK AYAH, kerana CINTA kite sanggup putuskan hubungan suci sebuah keluarga...Kerana CINTA kita sanggup tinggalkan mak ayah...KERANA CINTA...BUTA...MAK AYAH tu kan tiket ke syurga...MAK AYAH tukan lesen kebahagiaan hidup....pikirlah....Sebelum memilih CINTA....pikirkan kesannya...jangan menyesal...takut terlambat....KEKASIH TERLEPAS....MAK AYAH TERLEPAS.....JANGAN BUTA PASAL CINTA...ANAK2.....tak salah bercinta asalkan 2 MAKHLUK ISTIMEWA tu kite jangan abai...apelah ertinya sebuah perkahwinan tanpa RESTU mak bapak....KEY ...KITA BERCINTA DAHULU DENGAN ILMU...kerana ilmu lebih cantik, lebih setia, lebih berbaloi kerana kerana ilmu kite peroleh kerjaya, peroleh rasa bangga mak ayah, peroleh ekonomi yang baik, peroleh pasangan yang lebih baik....JANGAN JADI ANAK YANG ZALIM, KERANA KITA AKAN DI ZALIMI BILA KITA ADA ANAK...itulah pusingan hidup....SALAM CINTA SEORANG AYAH, MUAH!!!!!!

1 ulasan:

  1. Doakan semua anak-anak ayah supaya jangan tergelincir dalam permainan duniawi... Doakan kami supaya jangan diubah hati... Doakan kami supaya terus memandang ke belakang.. Melihat tempat kami bermula, tempat jatuh, tempat bangun.. Doakan kami terus menghargai dan mengingati kenangan... Amin...

    BalasPadam