Isnin, Jun 29, 2009

PERPISAHAN ITU PEDIH...



Perpisahan...memang mudah untuk menyebut..tp sukar untuk dilalui...Al Fatihah untuk arwah bunda Cikgu Hanafi, bunnda Pak Tam dan Ayahde Elvy . Semuga kalian tabah....Memang mudah kita berkata tapi tak tertanggungnya sedih bila ia berlaku nanti ke atas kita...Allah jer yang tahu. Aku...bile je dengar khabar sedih tu...ingatan melayang terus kepada mak bapak kat kampung....Air mata mengalir tak boleh dibendung takut2 mereka pergi tinggalkan aku.Aku doakan mak bapak terus sihat. Selagi aku masih bernyawa, aku abadikan hidup aku buat mak bapak aku yang aku sayang....tak ade galang ganti....Kalo diberi pilihan aku rela mati dulu cos tak sanggup dan aku tak cukup kuat nak lihat jasad mak bapak terbujur kaku...isk!!!!dah mula mencurah air mate nie....Aku cukup sensitif bab mak bapak...tengok cite drama pasal mak bapak pun aku bleh nangis macam budak kecik....aku nangis kerana aku ajer yang tahu...Mak Bapak aku sayang sangat...sampai mati .


Perpisahan....sekali lagi aku terpaksa alami perpisahan walaupun kearah kebaikkan tapi terasa sangat. Aku baru jer hantar anak kesayangan ke Universiti Kelantan. Karim...walaupun bukan anak kandung tapi kami rapat macam anak beranak. Aku dah macam ayahnye sendiri cos die pun tiada ayah. Aku jadi ganti dan jaga dari tingkatan 6 bawah lagi. Doa restu akhirnya karim berjaya gak masuk U. Alhamdulillah. WAlaupun jauh, akupun masih tak berapa sihat terutama mental, aku gagahkan juga untuk penuhi permintaannya. Bersama keluarga karim, kak MAzidah dan suami serta isteriku, kami ke Kelantan....Jauh di sudut hati sedih cos karim selalu bersama aku dan dialah juga tempat aku nagadu dan bergantung harap. Lepas ni...aku takde karim dah..kenelah buat sendiri.Ape2 pun Ayah dan Bonda redha dan restu karim blajar. Semoga pulang bawa kejayaan. Dalam masa yang sama.....Nani, Muzzafar, 8 orang anak 6A3 2008 pun melanjutkan pelajaran...smoga kalian terus jadi yang terbaik. Terima kasih pada Muz...ini kate2 akhir sebelum tinggalkan aku " Saya takkan lupa ayah sampai saya mati...itu janji saya"ayah pun tak lupa Muz....Buat Muzakkir...sorang lagi anak aku, pergilah belajar...ayah restu...jangan risaukan ayah...Muzakkir takut nak sambung blajar...walhal tak jauh...kat UNIKL je kat Melaka...bila di tanya kenapa taknak pergi...jawapannya ..." Saya taknak tinggal ayah...kalau saya pergi sapa nak jaga ayah....ayah sakit sape nak nak tengok ayah"...sayu je dengar kata anak2 yang baik asuhannya...tahniah ibu bapa kalian cos berjaya didik anak sebaik ini..tapi anak2, kejar dulu masa depanmu..bab ayah..pandailah ayah jaga diri...kalian berjaya...itulah ubat paling mujarab. Buat anak2 lain yang bakal jadi mahasiswa mahasiswi....anam, farid gigi, nas,raja bad dan lain2...jauh kalian dekat dihati kami. Semoga kalian berjaya kejar cita2.


Perpisahan......Buat anak2 yang bakal masuk sem baru, Akim, Daus, botak, Sam,sharir, peng jue, Dayah, Jun Hui, Ayet, muammar, ewe, pendi, ikram, ikmal,teah,ijul, aswad,sham, biden, moja2,jierah,safiq razak dan ramai lagi anak2 ayah...jangan marah kalau tak tersebut...ramai sangat...harap kalian terus sukses dan inagat janji kita......sem depan 3.5 ke atas...ANUGERAH DEKAN . kejayaan kalian dah cukup beharga buat kami...sayang korang.Berpisah.....lah...lagi......Terima kasih kerana cuti sem lepas tak putus jengok ayak dan bonda, terima kasih sambut bersama hari guru dan hari bapa...kalian memang anak2 yang hebat....


Perpisahan.......satu kepastian...lumrah hidup..perlu di lalui biarpun perit. Kepada insan2 yang aku sayang yang tinggal pergi aku pasrah dah. Memang ada tinggal rasa rindu, memang air mata tak berhenti mengalir lebih2 lagi kesan2 tinggalan yang berada di sekeliling...walaupun perpisahan itu pilihan kalian, aku terima. Tiada hak aku menghalang kerana aku sedar hanya sebagai persinggahan yang akhirnya kita ada haluan hidup masing2. Harapan aku kalian pilihlah jalan yang betul, jaga diri, jadi diri sendiri dan yang penting belajarlah kenal diri sendiri sebelum nak jadi macam orang lain. Jangan lupa diri, asal usul, mak ayah, keluarga dan guru2. Mereka banyak jasa....tak balas...kenang dan ingatan dah memadai....takkan satu SMS pun jadi beban dan jangan sekali2 guna alasan " SIBUK @ BUSY "..kerana mereka tak pernah beri alasan itu sepanjang menjaga dan memeberi ilmu kepada kita.Walaupun aku bukan pilihan kalian....percayalah...sayang, kasih dan rindu masih ada di hati. Maaf kalau perpisahan ini aku jadi punca. Maaf kalau aku tak berjaya jadi yang terbaik buat kalian, Maaf kalau aku aku bukan yang terbaik untuk kalian..maaf.....


Perpisahan......sedang asyik orang tinggalkan kita...terasa semakin hampir pula kita nak tinggalkan orang lain. Selalu sangat rasa di tinggalkan...nak beri orang lain rasa di tinggalkan...Agaknya barulah rasa apa yang kita rasa...Walaupun belum bersedia untuk meninggalkan...tapi rasanya...cukuplah...dah tak mampu untuk teruskan...dah tak mampu nak tanggung derita...tak mampu nak tahan rasa sakit.....Cuma andai kata perpisahan ini berlaku...orang2 yang ditinggalkan...teruskan hidup, buang diri ini jauh2, bina hidup baru dan aku relakan kebahagian baru untuk kalian...Maaf andai tulisan ini undang marah dan benci...hanya luah hati...dan ia belum pasti....dan mungkin akan jadi pasti..


BELAJAR TERIMA SESUATU PERPISAHAN DAN PERPISAHAN ITU AKAN DATANG...ITU SUDAH PASTI...maafkan kasih.......andai nafas ini berhenti....

Ahad, Jun 21, 2009

HARI BAPA.....bapakah aku?

Dalam senyuman aku simpan sebuah duka....tapi untuk anak2 yang bersusah payah meraikan hari bapa malam semalam buat aku terus ukir senyuman. Terima kasih tidak terhingga buat anak2 6A3 2007 di bawah teraju Ali anak2 yang lain terus berkumpul dan eratkan hubungan. Seminggu merancang berbekal mesyuarat ringkas penuh riuh kecoh...akhirnya pertemuan abadi berjaya dilaksanakan. Seawal 3 petang semuanya bermula. Selewat 12 malam acara berakhir. Tak perlu hadiah sebesar gunung, kehadiran anak2 dah memadai dan itulah hadiah yang paling bermakna. Aku ambil kesempatan sementara masih di beri peluang bernafas, ucapan terima kasih buat anak2, Ali, Syafiq Rzak,Sharir, Dayah, Kecik, Liza, Nura, Cuma, Nadia, Jeny, Ling2. Yin Cuan, Jun Hui, Yee chin, Tan, Yap, Zaki,Aman, Montel, Muzamil,Muzakir,Daus dan Steven.Kalian anak2 yang hebat dan sangat penyayang. Budi dan ingatan kalian tetap dihati AYAH. Buat Kak Mazidah, Abg Amin, Amar dan Mirul...terima kasih atas kehadiran kalian penyeri hidup keluarga besar kami. Buat Atie, isteri tersayang...terima kasih cos sabar hidup nyan abang, terima kasih terima anak2 abang, terima kasih faham dan sentiasa disisi abang.Semua kalian aku sayang....sayang sampai MATI............SELAMAT HARI BAPA buat semua bapa2 di ini. Buat bapak 'Abbas bin Hj. Nawi' adik sayang bapak sampai akhir hayat. Buat Arwah abah, "Hj. SARU, Alfatihah....Walau kita tak di beri rezeki untuk bertemu...wazir sayang abah , wazir rindu abah, terima kasih beri wazir permata yang bernilai dan beharga. Wazir Sayang Bapak, Wazir sayang Abah..............SELAMANYA..SEHINGGA MATA INI TERTUTUP RAPAT. Buat anak anak lain, terima kasih kerana beri sayang.

Khamis, Jun 18, 2009

APA ada pada CINTA


APA ITU CINTA...Faham ke kita erti cinta....jelas ke kita tentang cinta...arif ke kita maksud cinta....Kita renung bersama......CINTA REMAJA kini dah digelapkan dengan kata2 " Cikgu..cinta tu tak jadi penghalang...." BUTA....tu ayat yang rasenya bukan berlandaskan keikhlasan...tapi semata2 nak tunjuk " AKU PUN ADE KEKASIH"...biar kengkawan tahu aku pun pandai tentang cinta...MENGARUT...Kita dijaga mak ayah bertahun2., Pahit getir besarkan dia sampai mati pun tak terbalas...Saat mak kita nak lahirkan kite ajer dan macam nyawa dihujung ajal, Saat bapak kita mengangkat batu bata berkilo2 seharian semata2 nak tengok makan minum, pakai kita lengkap....Ada tak kita SMS setiap hari..." MAK DAH MAKAN" @ " AYAH OK KAT TEMPAT KERJA"....Ade ker...Yang kite SMS..." Ayang dah Makan"..." Baby sihat ke ari nie " , " Biii rindu tak? " " Nak Kiss boleh".....Wei....Mak Ayah sendiri pun kita tak cium pipi, salam tak bercium....kita buat tu kat orang yang dah tentu bukan muhrim...Kekadang kita dok lupa....Dok sayang orang lain..tup2 mak pak diambil Allah..meraung..mase tulah gatal2 nak cium dahi mak bapak...mase tulah meraung nak peluk mak bapak...dah lambat kan..mase tu kite gomol jenazah die orang dah takde rase dah..tu jasad jer...mase idup kite cbuk peluk anak orang....sampai mak pak pun kite kate gelilah nak peluk....pikirkan...ZALIM TAK KITA BERGELAR ANAK...Kite risau kekasih kita tak makan...sanggup menggadai nyawa bawak motor pi beli roti ke ape...MAK BAPAK kite kat tempat kerja ikat perut cos fikir anak2 perlu duit nak beli baju sekolah katenya...tak pun kite sibuk dan bergadai nyawa belikan mereka makanan....Kekasih kite pening kepala....Fuh!!!!! kite lebih teror dari doktor...p cari ubat tah ape2...bawak awek g klinik punyalah penyayang....Tapi kite tengok mak kite bertampal koyok....kite biarkan je...takpun dari jauh bilang " Mak makan jelah panadol kat atas peti ais tu....tak pun tunggu abah balik...suh abah antar klinik..." Anak yang baikkan...Ayah kita balik kerja...muka letih..terpicit2 pinggang....kite buat ape...kat bilik..layan SMS kat kekasih hati....Ingat!!!!!dulu....kite tido...nyamuk seekorpun mak kite tak bagi gigit kita....dulu...Ayah kite sanggup hutang majikan nak beli ubat mase kite sakit demam....dulu mak pak kite macam tak tentu arah bile anaknya meraung tak henti2...di dukongnya kehulu-hilir bergilir2 naik tercabut lengan...pikirlah....ZALIM TAK KITA SEBAGAI ANAK....Awek mengadu gaduh ngan kawan sekelas...Fuh! kite berlagak hero nak blasah.....tapi ayah ngadu penat kene marah majikan...kite jawab " Tulah ayah...kejelah elok2"...Mak kite menangis bile jiran2 dok ngumpat anaknya nakal...kite jawab " tulah mak ....layan jiran jaga tepi kain orang..." sambil tengok tv...ZALIM KAN KITE JADI ANAK....Semua sebab CINTA....yang kononnya tahu sangat pasal CINTA...BUTA....ANAK2...CINTAlah diri sendiri dulu...mantapkan tapak dulu....kukuhkan diri dulu....ANAK2......CINTA mak ayah dulu takut masa kite dok bermesra diriba KEKASIH....MAK AYAH menghembuskan nafas di riba orang lain...takut masa kita belai mata kekasih kita kat taman, masa tu lah jugak mak kita tertutup matanya kat hospital...Takut kite bisikkan rasa cinta ditelinga kekasih kita...masa tulah...dibisikkan talkin keatas pusarta mak pak kita....takut mase kite selimutkan kekasih kite dengan pelukan mesra...mase tu mak ayah kite diselimutkan dengan kain kapan...ZALIM BETUL KITE BERGELAR ANAK...ITU KITA KATA KITA ARIF PASAL CINTA....Yang lagi best...kerana CINTA...kite sanggup buang MAK AYAH, kerana CINTA kite sanggup putuskan hubungan suci sebuah keluarga...Kerana CINTA kita sanggup tinggalkan mak ayah...KERANA CINTA...BUTA...MAK AYAH tu kan tiket ke syurga...MAK AYAH tukan lesen kebahagiaan hidup....pikirlah....Sebelum memilih CINTA....pikirkan kesannya...jangan menyesal...takut terlambat....KEKASIH TERLEPAS....MAK AYAH TERLEPAS.....JANGAN BUTA PASAL CINTA...ANAK2.....tak salah bercinta asalkan 2 MAKHLUK ISTIMEWA tu kite jangan abai...apelah ertinya sebuah perkahwinan tanpa RESTU mak bapak....KEY ...KITA BERCINTA DAHULU DENGAN ILMU...kerana ilmu lebih cantik, lebih setia, lebih berbaloi kerana kerana ilmu kite peroleh kerjaya, peroleh rasa bangga mak ayah, peroleh ekonomi yang baik, peroleh pasangan yang lebih baik....JANGAN JADI ANAK YANG ZALIM, KERANA KITA AKAN DI ZALIMI BILA KITA ADA ANAK...itulah pusingan hidup....SALAM CINTA SEORANG AYAH, MUAH!!!!!!

Selasa, Jun 16, 2009

SENYUM BUKAN UNTUK HARI ESOK




Mata tak mampu aku pejam. Takut akan mimpi yang bukan-bukan.Tapi bila aku bukak mata luas2 takut tak bermimpi yang indah2. Aku punya senyum sendiri.Aku punya tawa yang sendiri. Semua aku persembahkan untuk mewarnai hari-hari orang yang aku sayang. Aku cuba bina senyu, aku cuba ukir senyum, aku cuba hiasi senyum ku...untuk orang2 yang aku sayang. Biar orang ceria kerana seyum aku, biar orang ketawa kerana senyum aku, biar orang gembira kerana senyum aku. Walaupun sedih, walaupun derita, walaupun sakit, walaupun pedih...aku cube beri seyum untu tatapan hari2 orang yang aku sayang......Tapi seyum aku bukan milik aku...senyum aku bukan untuk aku, senyum aku bukan untuk ceria ku.....senyum aku untuk orang2 yang aku sayang. Biar senyum aku jadi kenang2an, biar senyum aku jadi cenderahati, jadi ole2 untuk orang2 yang aku sayang bila senyum itu berhenti buat selamanya..Esok...adakah senyum itu masih aku mampu berikan untuk semua...adakah seyum aku sama bentuknya agar semua orang puas....Atau senyum aku bukn untuk hari esok...Buat insan2 yang aku sayang...maaf kalau senyum aku tawar...maaf kalau senyum aku tak manis...maaf kalau senyum aku tak puaskan hati semua...aku hanya mampu beri senyuman...tafsirannya milik anda semua...Esok...tak tahu kalau senyum itu hilang...tak tahu kalau senyum itu sebentar...tak tahu senyum itu terus kaku dan biru...Sebab senyum bukan untuk hari esok..Aku hilang senyum sebab senyuman yang aku sayang dah hilang, dah pergi jauh,dah benci dan dah tak mahu aku terus tersenyum....Maaf kalau aku tak senyum untuk kalian esok. Maaf kalau aku terlupa senyum...senyum aku dah tak ade manis mungkin kerana ia hilang bersama senyuman yang aku sayang....Senyum biarpun ia satu sedekah paling mudah...satu masa senyum tak mampu untuk disedekahkan....Doaku pada tuhan biarlah senyum itu menghiasi jasadku tatkala aku pergi.Kerana aku mahu pergi dengan tinggalkan kenangan yang abadi buat insan yang aku sayang...DENGAN SATU SENYUMAN......

Isnin, Jun 15, 2009

AKU JER YANG TAK MAMPU....




HANYA KAU YANG MAMPU.

Ku cuba redakan relung hati
Bayangmu yang berlalu pergi
Terlukis di dalam kenangan
Bebas bermain di hatiku

Cerita tentang masa lalu
Cerita tentang kau dan aku
Kini tinggal hanya kenangan
Kau ada di dalam hatiku

Harus nyatakan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terkurung rasa ingin mati
Derita yang menjerat tak pernahkan berakhir
Hanya engkau yang mampu takhlukkan hatiku

Aku cinta oooooo.....
Kau yang ku cinta........

Ulang rangkap 2 sampai abih...

AKU DAN KUCING


Aku punya kucing.Aku sayang kucing aku.Sejak aku jumpa kucing ni aku nekad nak jaga,nak pelihara dan nak pastikan kucing aku ni jadi kucing yang hebat. Kucing aku bagi nama "COMOT"..walaupun dia comot tapi akau sayang dia. Comot memang comot. Takde kucing yang nak kawan dengan dia. Die sorang2 dengan hidup dia sendiri. Aku ambil Comot aku bersihkan dia, aku bagi die makan, aku jaga kesihatan die, aku belai dia agar dia ade semangat untuk jadi yang terbaik. Bermula dengan kasih sayang, aku bawa comot pulang. Aku tatang die macam minyak yang penuh. Macam dapat baby baru. Aku pelihara dia, aku ajar die molompat, ajar die mengiwau semerdu suara burung penghias taman. Aku ajar Comot kenal dunia baru, aku bawa comot kenal erti hidup, aku bimbing comot untuk jadi kucing yang yakin pada diri sendiri.Hari-hariku ,separuh hidup aku, comot jadi tempat mengadu. Aku gembira, sedih,marah,pilu,ngumpat dan kadang2 kutuk mengutuk semuanya aku luahkan pada comot. Sebahagian hidup aku...comot sentiasa di sisi. Comot dah macam sayap aku. Dah jadi semangat untuk aku teruskan perjuangan yang penuh dengan ranjau dan duri. Aku sakit...sebelum jumpe doktor aku mengadu pada comot. Aku gembira aku kongsi sama comot. Aku menengis sama2 keluar air mata...segalanya aku bersama comot.Tahun berganti tahun aku lalui hidup ini bersama comot. Jodoh pertemuan ditangan tuhan. Aku ditakdirkan berjumpa dengan Isteriku dan kami hidup bahagia. Kalau dulu aku ade sayap kiri, kini aku lengkapkan dengan sayap kanan. Walaupun aku sudah ade pemaisuri hati, comot tetap aku sayang. Aku tak boleh tinggal comot.Aku tak boleh buang comot. Kerana Comot tetap aku sayang. Kami jalani mahligai impian bersama.Isteriku terima seadanya comot.Macam mana aku sayang comot,macam itu jugaklah die sayang comot. Comot penyeri hidup kami. Comot bagaikan permata di hati kami. Kami jaga comot, kami terus asuh dan beri comot belajar untuk jadi kucing yang hebat. Berkat kasih sayang dua insan ini, Comot mampu melompat lebih tinggi dari kucing2 yang lain. Kami bangga, kalo dulu comot di sisih, kini comot boleh berdiri sama tinggi dengan orang lain malah jadi kebanggaan semua orang. Kami bangga kerana comot kini bukan kucing jalanan yang dipandang hina. Comot dah jadi hero dan terkenal di mata dunia. Comot dah berubah...mungkin terlalu dimanja...comot dah lupa janji, comot dan lupa diri. Comot dah jumpa tuan lain, comot selalu tinggal kami. Comot tak semesra dulu. Bila ditanya kenapa comot berubah, comot jawap " Miew...Miew...Mieww..." ( Saya dan besar, saya bukan macam comot dulu).Ini kali ketiga comot menipu kami. Comot sanggup taknak kluar jalan2 lagi. Comot sanggut mengkhianati kami. Comot dah pandai mencakar. Comot dan taknak dengar kami lagi. Comot dan tak sayang kami...Comot dah jauh berubah..comot bukan comot dulu, yang kaya ngan kasih sayang, hormat aku, setia, sentiasa jujur dan tak pernah berahsia. Sedih rasa, luluh hati, runtuh jiwa,berkecai perasaan......kenapa comot berubah...aku terlebih manja, aku percaya sangat, terlalu baik sangka tanpa rasa sangsi....Aku..kesal...Apa yang berlaku memang salah aku...Comot keluar tinggalkan kami tanpa sepatah pesan...Comot lebih memilih orang baru dalam hidup die. Comot dan taknak sayang kami, comot dah bosan hidup ngan kami, comot dah taknak makan makanan kat umah kami, comot dah ade orang yang bagi makanan yang lebih baik...kami akur kali ini...comot dah pergi bukan kali pertama...tapi kali ini mungkin comot tinggalkan kami buat selama2nya.....Kami akur dan redha...comot dan pilih haluannya sendiri...comot dan pandai berdikari, comot dah ada orang lain peganti kami...Kami doakan comot bahagia. kami doakan comot sihat sejahtera. kami doakan comot temui kejayaan. Apa daya kami...semestinya comot bukan hak kami....Kami syukur dapat tumpang sayang dan bahagia walaupun sekejap. Apa pun terjadi...terima kasih comot..Segala memori indah dan kenangan selama ini akan kami semat di hati...Kesan luka cakaran comot walaupun pedih tapi kami tahan sebagai pengubat rindu. Terima kasih di atas segala yang comot kongsikan . Kami tetap bangga kerana pernah bersama kucing yang hebat seperti comot. Maaf kalau kami tidak beri yang terbaik sesungguhnya memang kami bukan yang terbaik. Pesanan kami pada comot yang akan melompat lebih tinggi, " Ingat asal usul mu, ingat keluarga mu, ingat apa yang kita buat akan berbalik pada kita".......jaga adik2 kau comot supaya tidak jadi kucing yang sehina kucing jalanan. Kau masih punya ibu dan ayah...itulah harta yang paling bernilai dalam hidupmu.........Selamat tinggal comot....Kami sayang comot kami dunia akhirat...kerana kami hanya ade satu kucing yang hebat......"COMOT".....

Ahad, Jun 14, 2009

SAAT TERAKHIR


Tak pernah terpikir olehku
tak sedikit pun ku menyangka
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri
begitu sulit ku menyangkal
begitu sakit ku rasakan
kau akan pergi tinggalkan ku sendiri
* di bawah batu nisan kini kau tlah sandarkan
kasih sayang kamu begitu dalam
sungguh ku tak sanggup ini terjadi
karna ku sangat cinta
** ini lah saat terakhirku melihat kamu
jatuh air mataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan selamat jalan kasih
satu jam saja ku telah bisa
cintai kamu kamu kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
satu jam saja ku telah bisa
sayangi kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
di nantiku
repeat **
satu jam saja ku telah bisa
cintai kamu kamu kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup
satu jam saja ku telah bisa
sayangi kamu di hatiku
namun bagiku melupakanmu
butuh waktuku seumur hidup

luka dan duka....Hadiah sempena Hari Bapa...


Tak tahu knape...hati tak tenteram...ada aje bayangan2 yang menghantui...akhirnya dengan kuasa Allah segalanya terbongkar...luluh rasa hati..rasa dikianati..rasa dipermainkan..rasa diperbodoh2kan..sayang yang kita curah derita yang kita peroleh..Allah memang Maha Penyayang..setiap gundah dan resah aku dia sentiasa membantu dan beri petunjuk...Syukur..Tak tau knape manusia nie mudah lupa diri..tak tau nak blaja dari kesilapan lalu...ulang perkara yang sama kononnya untuk cari bahagia tapi realitinya mengundang bencana. Hilang seluruh kepercayaan aku selama ini...Tolonglah diri sendiri dahulu sebelum belajar tolong orang yang kite sendiri tak mampu..Sayanglah diri sendiri dahulu dan keluarga sendiri sebelum sayang orang lain...Kehampaan kali ini agaknye lebih perit dr yang dulu2 kerana melibatkan orang2 yang aku percaya..tapi itulah lumrah hidup..sentiasa diuji...tapi rasanya kalau ia dah berulang berkali2...selamat tinggal...pilihlah jalan hidup sendiri...fuh!!!!!macam berhadapan dengan ombak tsunami rasanya...terasa peritnya berhadapan ngan bencana ni...betullah kata orang.." buat baik berpada2"....terlebih baik sekali dikhianati macam nak tercabut nyawa....Cukuplah apa yang terjadi kali nih!!! kalo dah itu jalan yang die pilih...aku yang tak de hak nak halang ni ...redhakan ajelah...Ape2 yang berlaku kelak.....aku tak mahu dikaitkan dan semuanya dah terputus.....daripada ia jadi parasit baik selamatkan diri sendiri. Pada yang berkenaan...Terima kasih atas apa yang anda lakukan...Itu agaknya harga sebuah kasih sayang...terima ajelah...key ..buat pengikut2 blog..jangan gusar dan gundah...ni hanyalah catatan rase kecewa bukan menyalahkan sesiapa...hidup kat dunia ni kenelah sentiasa mendongak langit, tidur mendongak bumbung umah....sedar dengan diri dan janganlah sesekali ulangi kesilapan yang dah selalu dibuat kerana itu namanya " Lupa diri, bodoh dan buta"....Terima kasih buat anak -anak yang jadi penyejuk hati dikala hati ini menggigil duka, Karim, Aman, Ikram, Uwe, Fendi dan Shamin. Kehadiran mereka buat hati ayah tenang dan lupakan sementara luka yang kembali berdarah itu....Buat anak2 ayah yang lain..ingata.....sejarah bukan untuk dipelajari tapi juga untuk dihayati dan direnungkan agar ia tak berlaku kembali....terima kasih pada semua orang yang aku sayang...terima kasih juga pada semua orang yang berjaya beri aku kecewa..ITULAH LUKISAN HIDUP...

Rabu, Jun 10, 2009

lagu ngetop di Indonesia

sepanjang 5 hari kat Jakarta dan Bandung nie le lagu yang slalu diputarkan baik kat tp, radio, pemuzik jalanan dan aku sendirik pun dah naik syok dengo lagu nie...kite dengar sama-sama dan jadikan hiburan...bagus banget lagu nerrr...http://www.youtube.com/watch?v=nnf5CrRnX1o&feature=related