Ahad, Jun 14, 2009

luka dan duka....Hadiah sempena Hari Bapa...


Tak tahu knape...hati tak tenteram...ada aje bayangan2 yang menghantui...akhirnya dengan kuasa Allah segalanya terbongkar...luluh rasa hati..rasa dikianati..rasa dipermainkan..rasa diperbodoh2kan..sayang yang kita curah derita yang kita peroleh..Allah memang Maha Penyayang..setiap gundah dan resah aku dia sentiasa membantu dan beri petunjuk...Syukur..Tak tau knape manusia nie mudah lupa diri..tak tau nak blaja dari kesilapan lalu...ulang perkara yang sama kononnya untuk cari bahagia tapi realitinya mengundang bencana. Hilang seluruh kepercayaan aku selama ini...Tolonglah diri sendiri dahulu sebelum belajar tolong orang yang kite sendiri tak mampu..Sayanglah diri sendiri dahulu dan keluarga sendiri sebelum sayang orang lain...Kehampaan kali ini agaknye lebih perit dr yang dulu2 kerana melibatkan orang2 yang aku percaya..tapi itulah lumrah hidup..sentiasa diuji...tapi rasanya kalau ia dah berulang berkali2...selamat tinggal...pilihlah jalan hidup sendiri...fuh!!!!!macam berhadapan dengan ombak tsunami rasanya...terasa peritnya berhadapan ngan bencana ni...betullah kata orang.." buat baik berpada2"....terlebih baik sekali dikhianati macam nak tercabut nyawa....Cukuplah apa yang terjadi kali nih!!! kalo dah itu jalan yang die pilih...aku yang tak de hak nak halang ni ...redhakan ajelah...Ape2 yang berlaku kelak.....aku tak mahu dikaitkan dan semuanya dah terputus.....daripada ia jadi parasit baik selamatkan diri sendiri. Pada yang berkenaan...Terima kasih atas apa yang anda lakukan...Itu agaknya harga sebuah kasih sayang...terima ajelah...key ..buat pengikut2 blog..jangan gusar dan gundah...ni hanyalah catatan rase kecewa bukan menyalahkan sesiapa...hidup kat dunia ni kenelah sentiasa mendongak langit, tidur mendongak bumbung umah....sedar dengan diri dan janganlah sesekali ulangi kesilapan yang dah selalu dibuat kerana itu namanya " Lupa diri, bodoh dan buta"....Terima kasih buat anak -anak yang jadi penyejuk hati dikala hati ini menggigil duka, Karim, Aman, Ikram, Uwe, Fendi dan Shamin. Kehadiran mereka buat hati ayah tenang dan lupakan sementara luka yang kembali berdarah itu....Buat anak2 ayah yang lain..ingata.....sejarah bukan untuk dipelajari tapi juga untuk dihayati dan direnungkan agar ia tak berlaku kembali....terima kasih pada semua orang yang aku sayang...terima kasih juga pada semua orang yang berjaya beri aku kecewa..ITULAH LUKISAN HIDUP...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan