Khamis, November 12, 2009

Rasa sayang yang hilang

Entah..kenapa perasaan tu semakin hilang...puas pujuk hati tapi tak sekecil kuman pun rase hati ini terpujuk untuk beri ruang dalam hati di untuk beri sayang....Mungkin luka lama...mungkin juga perasaan tu timbul dek kerana udah lama di tinggalkan....mungkin juga tiada hati dan kasih di hati nyer....

Agak jiwa2 tulisan kali nie...Hakikat kehidupan..keras mane pun kite, rock mane pun kite...jantan mane pun kite..ada tersimpan rasa jiwa2 tu....Bukan nak mengada2 menagih perhatian...saja jerrrr...nak amik mood buat skrip...yang kadang2 banyak idea yang di peroleh dari sejarah hidup sendiri...

Betullah kate orang ....kalo kite sayang terlalu sayang ...ia akan pergi....ia memang terjadi...walaupun di depan mate...realitinyer...dah takde rase sayang....cume terima sebagai rasa hormat kehadirannyer....seperti terima insan2 yang lain...

Allah tahu apa yang tersimpan dalam hati ....Allah tahu ape yang mahu di jerit kan tapi ditahan dari keluar terluah....Nilah perjalanan hidup.....SAYANG yang di semai hasilnyer tak semestinyer subur..macam tanam sayur.....Pengajarannyer..kene rajin jaga, siram, baja dan belai...dan kene juga belajar terima kenyataan andai kate sayur itu tidak subur segar seperti yang di harapkan....jangan putus asa....masih ada sayur hijau lain yang perlu dijaga....masih perlu diberi perhatian.....tapi kalo dah semuanyer tak menjadi...beralih arahlah kepada yang lain..senang cerita........beli jer kat kedai....buang mase bercucuk tanam tapi hasilnyer takdak!!!!

Jangan ade yang bertanyer kenapa n3 kali nie pelik..cerita pasal sayur, cerita pasal sayang, cerita pasal luka...Orang melayu kaye dengan kias, kaya dengan santun..tak mahu beri orang kecil hati dan terasa....bermetafora lah kekadang lebih selesa...

Apa2pun....Dalam kehidupan kite yang terus2an di beri duga dan cabaran....Sentiasalah mendoakan kejayaan dan kebajagian orang lain...dari cari salah, cari aib dan cari gaduh..banyak2lah muhasabah diri...Yang tak baik tu semua dari kite...yang baik semua dari Allah...

Buat orang2 tersayang.....kalo kehadiran insan kerdil menyusahkan atau buat onar dalam hidup kalian...ampun, maaf....dari hujung rambut sampai ujung kaki....Tegurlah jika salah....marahlah...jika perlu....hukumlah...jika boleh ia boleh perbaiki kelemahan....Maaf sementara nafas masih di beri izin Allah....kite tidak tahu " Sampai Kapankah Ajal kite"...ANDAI KU TAHU....".................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan