Rabu, November 18, 2009

lakonan hidup.....harap ada sinar untuk teruskan sisa2 nafas yang ada..

Hari ini walaupun masih menanggung penat semalam yang tidak sudah2 habisnyer...digagahkan juga untuk kesekolah dengan harapan dapat bersatu ngan anak2
6A3. Hari nie juga sepatutnyr bersama2 menjayakan majlis MOHON RESTU tapi...harapkan langit tenang cerah ..rupayer mendung ....Maaf buat anak2 tersayang...Bukan bermaksud untuk menjauhkan diri ..tapi saja memujuk hati yang telah ranap akibat kepercayaan yang menggunung tetapi hancur dan rasanyer inilah penghujung sayang yang disimpan tapi tak mampu nak di tanggung. Akhirnyer terpakse dilepaskan.

Semalam..walaupun dengan suasana gilang gemilang majlis Kenangan Budi & Aprisiasi...masih tersimpan rase pilu..hanye orang2 yang terpilih sahaja melihat air mate ini berlinang. Seminggu persiapan di buat bagai tak kenal pasangan siang...digagahkan juga walaupun MC 2 hari dan dinasihatakan oleh doktor untuk ambil rehat semingu...tapi aku gagahkan juga diri ini untuk teruskan janji...dikuatkan dengan semangat kawan2 terutama kakak tersayang..Kak Mazidah yang tak pernah kalah beri sokongan...akak Salimah yang sentiasa beri harapan, Isteri tersayang yang jadi penguat semangat, adik2 tersayang..Mierul dan Din serta anak2 rk, cayyoi, montel dan ariel...smuanyer aku tempuhi dengan sebaik mungkin..kak Mazidah...adik dah tunaikan janji....Kalau tak terbaik..maaf kiranyer...Kak salimah..maaf kalau menyukarkan keadaan dan melambatkan perjalanan majlis, anak2 maaf kan ayahde kerana sepanjang seminggu lebih banyak bersikap seperti ayah tiri..tapi percayalah...semuanyer untuk mu..

Syukur..perjalannan majlis dipermudahkan..Rasanyer inilah karya terbaik aku spanjang berada di SMKSKI. Tapi kalo tidak terbaik di mata orang lain ...ampun...bersedia untuk ditegur. Apa2 pun terima kasih di atas kerja sama semua pihak yang menjayakan majlis....Pentadbir yang sentiasa menyokong, guru RK, Sahabat baik, Endek tokey meje hotel, anak 5RK dan ANAK2 3 RK yang banyak membantu dalam merialisasikan majlis gemilang ini...kot2 ini yang ter akhir..sape tahu..Sekali lagi terima kasih buat Kak Mazidah, kak salimah dan paling disyukuri ialah dengan hadirnya adik2 yang tersayang yang kalo dulunyer aku bekerja sendiri2 sekarang sudah punye teman bekerja di sekolah sehingga lewat malam...KODIN dan MIERUL....KITE TETAP SATU...biar ape pun yang terjadi...kite kene percaya dengan ikatan nie..

Buat anak2 yang tak kenal penat layan karenah ayahdenyer yang cerewet ni...Ariel dan Montel...kesabaran ko berdua kene marah membuahkan hasil...ayah sayang kamu berdua. Cayyoi..terima kasih kerana masih setia dan terus setia...Afiq, Apam, Izzat, Mierul,Iden, Acap...terima kasih tolong ayah dan sudi berkampung diteratak buruk..rasa damai dengan kehadiran kalian...jangan serik jangan malu untuk datang lagi....RUMAH INI RUMAH KALIAN...Deen dan Mierul...trima kasih jadi menanggar, syuk..tq same2 kompang.....Ayahde bangga ngan pengorbanan kalian....Semoga kite boleh terus jadi Keluarga Besar...Insyaallah...

Terima kasih juga pada air mate...walau pun cube dipertahankan sepanjang majlis akhir nyer tewas juga dipenghujungnyer...sebak rasa bile kebaikan yang kite buat tidak disukai orang lain...kekadang bertanyer sendiri..ape salah ape dosa .Kalo salah tegurlah..jangan berani di belakang mencerca dan cuba menjatuhkan aib orang lain...cukup2lah ..kalopun tak suka..bersemukalah..itu jalan yang terbaik...kalo perlu undur diri...insan kerdil nie undur diri...kalo kehadiran ke sini tak diperlu kan...berilah peluang habiskan sisa tahun yang ada...akan cuba aku ikhtiarkan berbakti dan berkarya ditempat lain....Jangan jatuhkan semangat orang baru merangkak dalam bidang ini...ingat...rezeki kite dilubuk yang sama..pandai dan rajin berusaha dapatlah hasilnya..Ikhlas mengail..dapatlah habuannyer...Maaf kalo ade yang terasa...hanya luahan hati...3 tahun pendam agar tak menyukarkan hidup orang lain....maaf sekali lagi...

Terima kasih Allah beri kawan2 yang perihatin yang menghargai usaha dan sayang kite....TERIMA KASIH DITITIPKAN KHAS BUAT SAHABAT2 YANG TERSAYANG...

KAK MAZIDAH : kala aku jatuh dielah orang pertama bangunkan..banyak jasanyer yang
tak mampu dibalas...
Abang
Aminurashid : kesabaran & ketenangan ku

Adikde YAN : Yang sabar dan sentiasa kongsi cerita dan kerja

Abangde Hanafi : Mentorku yang sentuasa sokong apa saja yang aku buat kat sekolah
nie.

Abangde Mazlan : Tak lokek ngan ilmu dan pengalaman

Abangde Razak : Sentiasa beri semangat dan ambil tahu

Abangde Zamree : Teman tapi mesra...pembakar semangat

Kak Zaura &
Kak Zai : rujukan paling setia

Kak Jaimah &
Kak Bib : teman ketawa pengisi perut

Kak Roslina : Kakak baru kenal tapi penyayang....team baru..

Kak Salimah
& Saskina : sporting dan gile bekerja....

Amierul : adik kecik yang banyak membantu dan jadi teman bual bicara

Kodin : teman penyejuk hati dan sentiasa memudah cara

citey : pemilik TV beso yang sentiasa jadi teman ketawa

KAkak2 & Abang2 guru yang lain yang banyak membantu sepanjang hidup ini bergelar guru di SMKSKI..terima kasih...kalianlah yang terbaik...doakan kalian terus jadi yang terbaik....TERIMA KASIH ALLAH...AKU DAH BERSEDIA TUTUP MATA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan