Khamis, Ogos 27, 2009

SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN KE -4 SAYANG.( 27 OGOS 2009)


"Kalau ade hati yang berjaya mencuit hati ini untuk menulis"...segalanya akan berubah..N3 yang lepas inilah janji aku untuk hayat blog ini.Siapa yang berjaya membuka hati aku...

Hari ini..peperiksaan PTK yang entah kali ke berapa aku ambil..tapi tak pernah lepas sasaran..4,4...cube lagi. Hati memang takde rase dan perasaan..ambil untuk cukup syarat...Masuk dewan dengan hati lonlai..bile dengar aje.." Calon boleh mula menjawab"..aku buka helaian soalan dengan doa dan tawakkal. 5 minit kemudian..tiba2 aje aku di datangi seorang pengawas peperiksaan..dari suaranya aku cukup kenal...Alhamdulillah...Cikgu Aesyah..(guru kelas aku mase ting.5, tahun 1994 di SMK.Rantau Panjang) datang menyapa..ini ayatnya.." hampir tak kenal wazir..kepala dah botak...." Ingat cikgu kat saya...." ingat..awakkan anak murid kesayangan saya"..syukur sekali lagi...Bila aku tanya...Macam mane cikgu masih boleh bertahan jadi cikgu yer.." Kite dah pilih jalan ini zir..kene terus dan jangan patah balik...jalan yang kite lalui kadangkala mudah ,kadangkala sukar..itu yang mencantikkan hidup kite...Wazir..jangan berhenti tulis blog..".alamak..macam mana cikgu tau...Tamparan hebat untuk aku...ingat tak ade siapa perasan kewujudan kita cos kite tak hebat..rupanya..orang yang aku sanjung dan banyak bagi aku perangsang ketika aku jatuh teruk tersungkur dulu...mengikuti perkembangan aku...syukur..Terima kasih cikgu..Saya kenang jasa cikgu.Saya sayang cikgu...SEMANGAT LEPAS TU JAWAB PERIKSA...HARAP2 LULUS..BERKAT BULAN RAMADHAN, ULANG TAHUN PERKAHWINAN YANG KE 4 DAN DOA CIKGU KELAS DULU.

HARI INI 27 OGOS 2009, tarikh yang sama pada 4 tahun yang lalu...aku dinikahkan di MAsjid Sg. Serdang bersama insan yang paling aku sayang..NORIATI SARU.Terima kasih orang2 yang bersama aku semasa majlis bersejarah tu.Keluarga dua pihak, kengkawan dan anak tersayang..FIRDAUS.Semua kenangan indah masih tersemat dalam hati....Kini dah 4 tahun berlalu.Semua akan aku lipat kemas dan sisipkan dalam ingatan..4 tahun mengharungi hidup sebagai suami..syukur yang teramat sangat..kerana aku miliki isteri yang cukup baik, cukup indah,cukup taat, cukup sabar,cukup rock dan cukup setia.Tiada dua dah..dialah yang pertama dan terakhir.Hidup aku jadi lengkap bersama Isteri.Isteri banyak jaga aku dari aku jaga dia.Aku yang terlebih manja dari die..Dialah ratu hatiku...permata yang paling bernilai.Syukur kepada Allah..kerana aku diketemukan dengan insan manis ini.4 tahun bersama cukup bahagia.Kami tak pernah bergaduh...rasanya indah..kalau adepun..gaduh2 manje..semua melalui SMS..kelakarkan...Tapi itulah hidup indah kami..Dialah segalanya..aku banyak terhutang budi dengan kasihnye.Yang paling aku kagumi isteriku ini..dia terima aku seadanya..lemah aku, kurang aku,cacat aku dan buruknye aku...Anak2 aku anak2 dia juga...itulah hebatnye insan bernama NORIATI SARU.Insan tenang dan tabah...aku yang banyak menangis dari dia....RATU HATIKU....

SELAMAT ULANGTAHUN...maaf tahun ini tidak seperti tahun2 yang lalu...sambutan ulangtahun sentiasa "MALATOP" kek bertingkat2..dengan anak2 yang penuh satu rumah...Tahun nie sengaja beritahu anak2 takyah balik...nak berdua2an.dan nak bersama mak ngan bapak kat kampung....bukan ape nak jadikan mereka idola..pertahankan rumahtangga sehingga hari ini kekal harmoni...Isteri ucapkan slamat ulang tahun semasa balik dari pekse..." tunggu tie ucap dari semalam"...tapi tak mengapa...aku tahu dia ingat cume masing2 tunggu masing2...Sempat bawa isteri melawat SMK Telok GAdong...jumpe kawan2 lame..kat pejabat ajer..cikgu2 cuti..sempat juga ronda2 sekolah mengenang kisah silam..terutama di bilik seni dan taman2 binaan aku dan anak2.Masih kekal..Alhamdulillah...Tibe2 disapa...Pakcik Zakaria..pakcik jaga sekolah. Berpeluklah kami dan panjanglah cerita..kenang2 dolu2. Pakcik Zakarialah yang jaga aku kat sekolah tu bersama2 pakcik Hasyim. AKu tido sekolah dielah yang jaga..Terima kasih Pak Z.

SMS datang bertubi2..sejak malam semalam lagi..Dari anak2 yang ingat dan setia...terima kasih.antara SMS dari anak2:

1. HAKIM ( orang pertama wish).."selamat ulangtahunke 4 ayah
bonda..semoga terus kekal bahagia dlm kerahmatan Allah dan kasih sayang anak2
..terus beri kasih
sayang pd kamisemoga Allah merahmati kalian berdua".
2.MONTEL :"Salam Yah..Epi anniversary dan good luck utk PTK..Jawab
soalan elok2"
3.Cayyoi :" Slmt Ulang tahun perkahwinan yah...semoga berkekalan..n
gudluck tuk exam ptk...
4.JIEJAH :"Ayah, slmt ulangtahun yang ke 4.Saya doakan ikatan 2
sampai akhir hayat..buat betul2 dalam PTK, sy sentiasa doakan ayah terus berjaya".
5.SALEH :"Salam, yah..selamat ulang tahun perkahwinan..kekal
sehingga ke akhir hayat dan b'tambah kebahagian disisi anak2..gud luck tuk
ptk..nanti kalau berjaya jgn lupa blanje makan...hu..hu.."
6.ISMA :"Selamat ulangtahun perkahwinan ayah..di dalam bulan yg
mulia ni, sy doakan ceria selalu dan sentiasa bahagia sebagai pasangan suami
isteri..."
7.NANI :"selamat ulangtahun perkahwinan..semoga bahagia bersama
dunia dan akhirat dan semoga segala urusanmu dipermudahkan hari ini dan
selamanya".
8.SAM :" Salam..saya doakan ayah dan bonda hidup bahagia
sejahtera n dilindungi Allah sentiasa..jaga diri n tunggu kepulangan kami...".
9.ARIEL :"cemekum..ayah..camat ulang tahun perkahwinan"
10.SHAMIRA :" Selamat Ulangtahun perkahwinan..semoga ayah bahgia
disamping isteri n anak2 tersayang..anakde doakan ayah
lulusPTK...selamatberpuasa...
11.KARIM :"AYah..sy rindu berbuka dgn ayah dan umi...selamat
ulangtahun perkahwinan ke 4..ayah kene kuat..jaga kesihatan..
12.JEMIL ( 2 HARI SEBELUM TARIKH)..:" SELAMAT ULANG TAHUN
PERKAHWINAN YAH...SEMOGA KEKAL ABADI...
13. UWE :( PANGGILAN TALIPON:" SELAMAT ULANGTAHUN YAH..SMOGA
KEKAL.."


TERIMA KASIH ANAK2 ATAS INGATAN.Terima kasih kerana mewarnai hidup kami..terima kasih beri kami kasih, terima kasih kerana beri kamisayang dan terima kasih kerana sempurnakan hidup kami..kami tiada harta untuk di bahagi2kan..kami cuma ade sayang yang sebesar kuman yang tak cukup untuk dibahagi2kan..ilmu sebagai bekalan hidup dan cerita teladan untuk jadi panduan tika kami tiada kelak.Terima kasih kerana setia besama kami tika kami suka atau duka..kalianlah pelangkap dan penyeri hidup kami...Syukur dan terima kasih.

TERIMA KASIH JUGA....mak bapak,arwah mak abah, abang2, kakak2, makcik2,pakcik2, bibik,paman,saudara mara,anak2 buah, anak2 dan semua yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam hidup kami dari kami mula berjumpa hinggalah 4 tahun berumahtangga....tak lupa pada Tn.Hj.Mahmud ayahde, Pakdin,Sir Mano,Pn.Latipah,kak CT dan staf2 SMKBBSS, kawan2 cikgu.kawan2 yang bayak membantu perjalanan hidup ini.Jasa kalian kami kenang selalu.

Buat ISTERIKU sekali lagi..terima kasih kerana mengasihi insan yang serba kurang nie..terima kasih kerana sudi berkongsi suka duka,manis pahit.....ABANG SAYANGGGGGGG TIE....MUAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!.

Buat insan yang entah di mana berada...terima kasih juga kerana jadi sebahagian daripada kegembiraan ku...terima kasih kerana pernah jadi sebahagian dari hidupku.....

okeylah..dah panjang lebar...Terima kasih cikgu AEsyah cos buka hati ni tuk menulis...terima kasih kepada semua guru2 yang pernah pening,penat,lelah dalam membimbing aku sehingga jadi "CIKGU"...

SELAMAT ULANGTAHUN PERKAHWINAN KE 4.SAYANGGGGGG............SEMOGA ALLAH PELIHARA HUBUNGAN SUCI NIE SEHINGGA AKHIR HAYAT...DUNIA HINGGA AKHIRAT.....SAMPAI SYURGA....

3 ulasan:

  1. hepi aniveseri wak & ustazah....moga kekal bahagia & cepat dapat anak. bertual betul kan dapat isteri orang sg. serdang ni...he3. sori la, lupa lak nak sms ucapannya, sibuk buat gambor ko. oh ya, doa abang moga ko berjaya dgn PTK ko tu sebab kalau ko tak berjaya, kesian pulak ngan orang yg nak buat soalan PTK tu, asyik nak kena buat soalan untuk ko aja.....jgn marah, gurau bln posa ni.....

    BalasPadam
  2. Akhirnya tulis balik!! :) Selamat Ulang Tahun Ayah dan Bonda.. Semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat.. Semoga berjaya dpt 4 PTK tu.. Hehehe.. Kuatkan semangat dalam meniti hari2 mendatang.. Dugaan tu sentiasa ada.. Jadikan iman, keluarga, isteri dan anak2 ayah sebagai kekuatan... Jgn tinggalkan semua yang sayangkan ayah... Kami semua tulang belakang ayah.. :D

    BalasPadam
  3. i so happy with u dad....i proud with u and your spirit...we all love u...we all will support u... :-) from Giant (karim)

    BalasPadam