Selasa, Februari 01, 2011

KEK PERTAMA DARI ALI


Dalam keadaan yang masih penat....tak terfikirpun untuk diraikan sempena Hari Ulang Tahun ke 34...Dimulakan dengan kehadiran Shafiq Lengkong..dan kemudian Ariel...masih lagi tak berminat nak sambut2 besdei nie...Sepat membuat permintaan kat shapiq..."Ayah teringin nak makan roti canai"....di sambut ngan gelak ketawa bila shapiq tunjukkan dompetnye yang sbijik macam roti canai..leper jer " yah..tengok sendiri yah..yang ade kad pengenalan jer"...hahahaha..lawak...nasib baik Abang arielnyer menyelamatkan keadaan.."nah...shapik pegi beli..yang penting kedai melayu..ayah tak makan roti canai mamak"..sambil hulur RM10. Alhamdulillah..tercapai impian makan roti canai yang dekat sebulan tak rasa.

Jadiknya..malam tu kami makan malam sesederhana mungkin...ROTI CANAI....fuh!..sedap sangat. Sedang makan berjemaah, AMIR ISMON ngan POJI datang...tambah 2 jemaah lagi..ROTI CANAI jadi santapan sesama.Syukur...iarpun ROTI CANAI...malam tu sungguh nikmat.

Dalam rehat2 sambil melayan anak2 meyanyi, bergitar, berFB, tetiber terdengar salam...macam ku kenal suara itu..HAHAHA...tepat jangkaan ku ALI BALIK....macam biasa ALI tak pernah pulang tangan kosong lebih2 lagi waktu2 macam nie...sekotak kek harijadi yang cantik dan sedap...ALI tak pulang kesorangan..ALI balik ngan ZAKI yang dah berubah penampilan.." kene ubah yang..gemok nanti takdek awek"..ape2pun ZAKI tetap ensem dihati ayah....

Sambutan ringkas yang diketuai ALI dan anak2 yang lain...Kek sedap yang berkali2 ALI dok sebut.."kek nie mahal yah...paling mahal"..diulang2nya sentiasa...buat umah no 22 riuh ngan gelak ketawa anak2..ALI2....KARIM menyusul kemudian..dengan tepon barunya die senang hulurkat ayahnye suh belek2..CANTIK..yang penting tepon die sama ngan bundanya..cume warna berbeza.

Bunda terpaksa goreng cekodok..sebab ALI lapo...bersantai2 bersama cekodok anak2 sentiasa buat hati ayahnya ceria....seronok sangat ngan gelagat anak2...mereka terlalu kaya ngan kasih sayang.Kekadang terdiam seketika memerhati mereka2 yang selalu buat hati nie tersenyum...dan kadang2 teringat kat seseorang yang pernah kita sayang dulu..emmm..TAKPELAH>>DIA SIBUK BARANGKALI..untuk pujuk hati.....huhuhu..

Menjelang malam seorang demi seorang berangsur..dimulakan ngan ARIEL, KARIM, AMIR dan POJI.....tinggallah shapiq yang katenya..nak tidow umah ayah...sepanjang malam die dok menempel kat bahu ayahnye yang sibuk berFB....

APA2 PONG...terima kasih semua insan2 yang aku sayang..terutama nya ALI yang tak pernah lupa akan ayahdenya dan selalu ingat akan kek kegemaran ayahnya. Terima kasih KARIM, AWONG & AWEKS, POJI,AMIR,ARIEL,SHAPIQ,ZAKI dan ISTERIKU.terima kasih atas sambutan yang sungguh bermakna.

Terima kasih juga buat anak2, teman2, adik beradik yang telah memberikan ucapan HARI LAHIR sama ada di FB atau HP...terima kasih atas doa kalian.ALLAH saja mampu membalasnya.

TERIMA KASIH ALI UNTUK KEK PERTAMA.

1 ulasan:

  1. Ali mmg hebat...
    Tak belajar tinggi,tapi tetap ingat ayah..
    Kadang2 kecewa jugak, ada yang dah mula renggang... Balik ke U pon langsung tak tinggal pesan... Nak kena ajak baru teringin berkunjung ke rumah ayah... Kalau tak ajak, hm.., haram nak datang..

    Tahniah yah, ada anak2 yang hebat... Teringin nak rasa kemeriahan yg diceritakan.. :)

    BalasPadam