Khamis, November 28, 2013

KONGSI KISAH AKU NGAN BAPAK DI KEDAI Ameng ( depan sekolah smkrp) :27/11/2013..11 pg.


rehat jaga pekse terus balik umah bapak.. sampai umah bapak...terus bukak baju..bapak turun...

Bapak : ko beli aper...roti canai ker?
Aku : Taklah..buah..ba[ak kan suh makan buah....
Bapak :..ko nak ikut bapak...
Aku : g maner...jap nak tukar baju
Bapak : tak yah tukar baju pakai baju ko tu...ikut bapak g kedai Ameng..
Aku : Orait...

Bawak kerete sampai simpang

Bapak : ko dah serapan..kalo belom jom makan roti canai...lepak2
Aku :..emmm dah...macam kenyang jer
Bapak : ko taknak takper..bapak takut ko lapar..

Sampai Kedai Ameng terus parking depan kedai....turunkan bapak pimpin sampai masuk kedai.Allah tunjuk betapa bapak aku seorang yang HEBAT.

PERTAMA:
ader 10 pelanggan semua bapak tegur...uncle buat kunci tanya bapak maner lama tak jumpa...jumpe uncle india ngan cucu die pon salam ngan bapak tanyer maner lama tak turun kedai..jumpa makcik pon siap borak2 tanya pasal bapak....abang2 muda dari bapak...mude dari aku pon kenak bapak..."lama tak nampak pakcik naik basikal?'...bapak jawab .. " tak sihatlah..takut jatuh"...semua kenal bapak...DAH MACAM WAKIL RAKYAT.

DUA:
setiap kali borak..bapak mesti kenalkan aku kat semua orang...siap bagi tau aku rehat jaga pekse...siap bagi tau aku anak bungsu...siap pulak bagi tau aku cikgu sekolah....mase tu..tertahan2lah air mater..tertahan2lah kembang idung...sebak..sebab aku tahu bapak sengaja buat macam tu sebab die nak bagi tahu yang anak dia aku..rase sebak sebab macam aku nie belum layak jadi anak yang baik.....

KETIGA
Aku tak buat aper2pon..aku tengok dan tukang hulurkan plastik...bapak belanja dapur..beli ikan, ikan kering tepung sayur, biskut dan macam2 lagi......"nie biskut lemak untuk cucu2...biskut keras nie..kakak ko suka ( kak yati)...nie kopi jantan bapak punyer, teh uncang nie..mak ko punya...bawang besor nie untuk seminggu..bawang kecik nie wangi..masak sedap...dan macam2 lagi bapak beli bukan untuk die..tapi untuk orang yang dia sayang...terharukan...bapak tapi tahu serba serbi belanja dapur....itulah rutin die...die siap pesan..sebelon g kedai..tegok aper yang takdek..bapak tak suka belanja ulang alik..beli sekali terus......

KEEMPAT
Borak bapak kat uncle Ameng & Murti .....tahun nie saya 78 tahun...saya anak ramai...10 orang....sekarang jaga cucu..jaga kucing...jaga diri......

****BAPAKLAH SUPEEEEEEERRRRRR HEROKU....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

AKU KEMBALI  YUUUHUUUUU!!! OK TAK TU KINI KEMBALI LAGI SETELAH BERTAHUN TAK MUNCUL