Sabtu, April 25, 2009

JURU KAMERA BLASAH AJER


Hari nie tugas saya jadi juru kamera...berbekalkan kamera pinjam ( Karim punye), kehulu kehilirlah saya mengambil gambar sepanjang program LADAP di HICT Klang Parede..tak le se pro abg Aminur Rashid...orang beratur ...klik2..orang makan..Klik2..orang tido..klik2..orang berucap..klik2..orang curik2 buka blog..klik2...orang bagi hadiah..klik2...semua saya klik2..tak tahulah ape kualiti gambar tu jadi...tapi yang penting dah jalankan tugas..bab edit gambar...Ajk dokumentasilah buat. Jangan marah ye...tak pro..macam "Abang". harap2 tahun nie pengetua hantar g kursus fotografi...Program LADAP...makanannye sedap...He3.Tapi yang bestnye hari ni, dapat jumpe semula bekas guru2 saya di sekolah menengah di SMK.Rantau Panjang. Program nie usaha sama SMKRP. Jumpe cikgu Fazidah, Cikgu Abu, Cikgu Wong,Ustazah Azlina,Cikgu Moktar dan ramai lagi...Fuh! Bangga bila dapat duduk sama ngan mereka...dah jadi rakan sekerja dalam dunia pendidikan. Rata2 mereka lafaskan " Dah tue saya ye"...tak tua cikgu..tapi Klasik...Mahal dengan ilmu dan pengalaman. Terima kasih cikgu..kerana kasih sayang, tunjuk ajar dan restu cikgu saya berada di dunia pendidikan ini. Habis LADAP...go shoping...belanje barang2 dalaman..ops!!!!he3. Montel abis MUET terus g KP, Cayyoi dan rakan2 berpoya2 kat KP. Balik terus bawak balik anak2 nie. Dapat mesej dari anak2 6A3." terima kasih cikgu bekalkan kami makanan" . Tahu anak2 hari ni pekse, jadi malam sebelumnya dah sedia beli bekalan roti untuk bekal anak2 .Maaf kerana tu jer yang sempat beli...fikirkan kantin tak buka, seadanyalah untuk alas perut anak2.Semoga kalian dapat jawab pekse dengan baik. Afiq...tahniah dapat no 3, pertandingan Xplore race kat SMK Raja Zarina..Macam tulah anak ayah..Afham...ayah tetap bangga ngan afham..walaupun tak menang tapi dan usaha sehabis baik...dan paling mengharukan...AFHAM sempat mesej "Selamat Hari Jadi Cikgu, semoga panjang umur"..lurus betul anak ini...cikgu kelentong pun percaya...minta maaf ye...Hari jadi cikgu 1 Februari lah...dah lepas...tapi cikgu hargai...Malam ni tak sempat masak...beli je kat pasar malam...dalam masa yang sama bleh le jengok Bad berniaga kepak ayam...boleh tahan rasenya...terasa kepak. Atie...(isteriku)...makan ubat...bior cepat baik bleh kuar suping jauh2. Key...sampai sini dulu...nanti sambung...nak titon dulu dah ngantuk sangat...cayyoi picit lagilah rasenye nak tidor.....Salam malam minggu.....

1 ulasan:

  1. emm..pas ni lehla kite buka kdai fotografi khusus untuk majlis2 mcm knduri kawin dsbnye kan..wazir snap,k.mazidah edit,yan print..dah de printerlah katekan..(bru bli)..wazir cepat join kami main print2..

    BalasPadam