Jumaat, Mei 01, 2009

MELAKA ...TUNGGU...AKU DATANG...

Ha..ha...aku dah nak gerak g Melaka nih..Saja2 ikut Kak Mazidah dan Abang Aminurashid balik kampung. Tenangkan fikiran setelah hampir sebulan pening kepala melayan keje2 sekolah terutama untuk minggu seni & geografi. Aku g ngan isteri, Montel ngan Salleh..Karim ngan Daus..Em...MELAKA tu jauh ke? macam g Klang tak? ke jauh lagi... kalo jauh mesti lapo dalam kete kan? kalo lapo...cam ner...kalaulah cikgu Mazidah bekalkan cekodok..ok gak..bleh alas perut...takpun bungkusle karipap sebiji 2. Untuk aku jer..yang lain pandai2 beli sendiri..Tak sabo nak jalan nie walaupun duit takde..tapi REDAH JER....agak2 takde duit nak makan, singgah jer umah orang yang ade pasang khemah buat kenduri kawin..mengakulah kawan pengantin dari jauh..fuh! bernas gak cadangan tu...Insyaallah akan aku gunakan cuti nie untuk rehat sepenuhnya...bukan apa..sibuk keje sampai lupa beri masa untuk diri sendiri...so..nak manjakan dirilah ni kat pantai ker..kat kolam ker...kat perigi ker...janji dapat berkubang..dah beli nie sepasang baju mandi..warna pink lagi..keh3. Semangat. Buat Kak Mazidah dan Abang..terima kasihlah layan karenah kami. Jangan bawak kete laju2 nanti takut tak sampai Melaka..sampai Johor plak..Tq gak bagi kami jalan kampung abang..teringin jadi orang Melaka. Pada orang Melaka..Tunggu....Dak Wakjir, Dak Atie, Dak Montel, Dak Salleh, Dak Karim dan Dak Daus pakej 3 hari nak jadi orang Melaka. Key..rase dah nak bertolak nie..tunggu si Salleh dah panas jer punggong..siap ko Saleh..bawak kete..gue nak tidur di belakang. Key ..doakan kami selamat pergi..selamat kembali...kepada yang ditinggalkan..Jaga diri...nanti kita jumpe lagi..ade rezeki adalah ole2 takde rezeki...kami kongsi jer cerita....Bubay..nak serang kak Mazidah dan Family kat kedai mamak Roti canai...Apa? roti canai ajer....oklah...janji ader..roti pun rotilah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan