Jumaat, Ogos 07, 2009

SELAMAT ULANG TAHUN SAYANG...

Allah selamatkan Kamu...Allah selamatkan kamu...Allah selamatkan Isteriku tercinta...Allah selamatkan kamu...

SELAMAT ULANG TAHUN SAYANG .Hari semalam tanggal 6 Ogos 2009...isteriku menyambut ulang tahun kelahirannyer...Alhamdulillah ....Semoga Allah panjangkan umur murah rezeki...

Seminggu ini..perancangan dah dibuat untuk menyeperaiskan isteriku...berbekalkan 2 orang taiko2 ...montel uruskan sayap kanan...Saleh uruskan sayap kiri... Hari ini semuanye berjalan lancar. Saleh...urusan jual beli barang dapur...jiejah urusan hadiah dan kad ucapan, montel...uruskan perutnyer...eh! silap...uruskan video klip di bantu chapik..semua dirancang terlebih awal...konon..akhirnyer..menggelabah gile...nasib baik ade Supermama yang banyak tolong bekal gambar besdei girl...sampai terabai kerje2 sekolah...Terma kasih kak Mazidah....Allah ajer yang dapat balas.Pembikinan video klip agak kelam kabut terutama part ucapan lansung dari anak2 didik...terima kasih anak2 3RK, anak2 6 Bawah 2 dan 3 dan yang teramat tq2..buat anak2 6 Atas 3....kalian beri sokongan yang MANTOP....BUKAN MATTOPLAH....sajer..jer... Sampai umah..kelam kabut lah membuat video, mengedit dan memilih gambar sesuai, lagu sesuai...fuh! nak ke tandas pun terpakse 'Tunda'.Panik seketika...dah buat antik2 tapi tetibe jer gambar tak boleh jalan...waaaaaaa.....nangis ..nangiss...nasib baik ade Montel...Pakar godek komputer..Trime kasihhhh...BERSAMAMU...

HAAAAA! 6 petang dah ke..leka mgadap komputer...lupe...anak2 dara konon nak datang awal nak tolong masak......kononnnn...kelam kabut..si saleh 6 petang sampai kapar..baru nak mula beli belah....sesak katenyer...mule dengan ape yang ado...aku bertukaar jadi iron cheff...masakmakaroni goreng ala2 gitu. Bukan ape..nie lah menu yang selalu anak2 tuntut bile balik sini...makaroni3. siap makaroni..jijah, kak nita, nora dan liza jadi pembantu dapur....tolong masak..ala menu mudah je pun...goreng naget ngan hot dog ...tu jer..tapi kecoh macam nak buat kenduri kawen..menjerit2 kene kacau si nani ( kucingla)..Jemil..anak teruna dengan menu air buatan tangan...air kordial sarsi...Cayyoi...si pemotong buah..masing2 main peranan...jam 6.30..Stazah dah balikkkkk!!!!!!! Ala dah tak seperais dah.....stazah senyum jer...tapi terharu....setiap tahun ade ajer kalainan sambutan hari jadinyer...lebih2 lagi dari anak2...Stazah naik atas yer..mekap lawa2...dah siap nanti turun.

Bagai kenduri kendara riuhnyer...anak2 mula bertambah ramai yang datang, ariel,syukri, isma..datang terus kedapur membantu ape yang perlu..kadang2 curik2 main game...ayahde kuar...cepat2 buat kerja...Amarrr...datang bawak calon menantu..AMer takbur datang, fadhiul datang, geng sofia datang..umah dah penuh ngan anak2 dah...Fadeli menyusul bersama Faizal...Cikgu Arianti sekeluarga turut raikan....paling terharu....bile isteri ku turun Ali muncul membawa kek cokelat...Sebak rasa hati...isteri sempat berbisik.."nak nangislah bang....Ali datang..ingat di kat tie...." begitulah resam...walaupun Ali tak sehebat anak2 yang berada dimenara gading...di tetap tidak berubah..tetap tahu kenang jasa ayah bondanyer...kate nyer " gaji cukup2 makan je yah...tpi tak bermakne kene lupa siapa orang yang banyak beri kita sayang" terima kasih Ali...HADIAH KATA2 TU LEBIH BERMAKNA...kalaulah anak2 semua cam tu...Dunia nie penuh ngan kasih sayang.

Amjlis bermula...nyanyian beramai2 dari anak2 buat isteri sebak..mengalir air mate terharu.." abang tak pernah lupa sambut hari jadi tie.."...itu tande " Abang sayang tie "...padahal...semalam saje2 buat tak ingat...nak buat seperaisss.....Tatkala di beri ucapan....ternyata , air mata tidak mampu di bendung...mencurah megalir tanda syukur kerana masih ade anak2 baik yang mahu sambut hari lahir bonda tersayang...berbekal 3 biji kek.setiap anak2 disuapkan tanda kami balas kasih yang diberi...itu cara kami suami isteri...selesai acara potong kek...tengok video...Montel main peranan..alhamdulillah....5 bintang....terima kasih montel ngan chapik uruskan kejutan. Terima kasih gak kat Cikgun mazidah bagi pinjam LCD dan semualah...( banyak sangat pinjam)..Wei! lupa..family kampung sg serdang turut sama raikan..KikI, Abang Ijal, kak CT dan Cik Dek...terima kasih cos datang...esok giliran kiki kat kampung plak yer...tungguuuuu

Anak2 makin bertambah ramai...anak2 6 bawah.yang masih belum hafal nama..yang tau si atromen...dan Abang Hail...datang ..walaupun lewat..syukur..sampai juga...Elvy....bagi mesej. tak dapat hadir, begitu juga Pak Tam..( sibuk ke buat2 sibuk..baru kawen katekan), pijul dan anak2 6a4 2007.Takpelah..takde rezeki....msih boleh jumpa...makan2..minum2...acara terus gemilang ngan senda gurau anak2 dan isteri yang cukup ceria....satu nikmat yang Allah beri pada kami...syukur..smoga kekal.

Time..sedey2..anak2 mula berangsur..malam dan mule tue..masing2 minta diri pulang..sok sekolah.Mase nie terasa diri ini begitu dihargai..bile anak2 cium tangan, peluk penuh erat....kayakan Allah...anak2 ini memang mendapat didikan yang begitu sempurna dari ibubapa masing2 tahniah!!!!Apa2 pun terima kasih buat semua yang terlibat menjayakan majlis gemilang penuh bermakne yang mengumpulkan banyak generasi dari 3 sekolah berbeza, SMK Telok Gadong, SMK Bandar Baru Sultan Suleiman dan SMK Sungai Kapar Indah...+ SMK Ampuan Jemaah. terima kasih kerana menyumbang tenaga, menyumbang hidangan...Cikgu Yan (penaja Satey), Jiejah dan kak Nita ( penaja Beehoon), Nora ( penaja AGar2),Amer ( penaja kentang goweng), anak2 6B2 dan 3 ( penaja kek batik dan kuih), Amar ( penaja tembikai dan buah mate kucing), Syukri ( penaja buah langsat), Ali ( penaja Kek coklat), Abang hail ( penaja aiskrim) dan anak2 yang lain yang menaja tapi tak sempat nak taip..terima kasih pada kalian...Sayangggggggggg.

Buat isteriku yang tercinta....Suami mu ini bukan dari kalangan yang berharta...nak beli kereta besar,rumag besar,gelang besar,beg kulit besar,kamera besar...dan yang besar2lah..tak termampu...hanya persembahan majlis yang tak seberapa...tetapi semuamye HANYALAH UNTUKMU. tanda kasih sayang yang tidak berbelah bagi, tanda suamimu amat mencintaimu seumur hidupku. maaf sekiranya tidak sehebat sambutan hari lahir datok Siti, seadanya suamimu persembahkan untuk dijadikan hadiah di hari lahir mu..terima kasih kerana terima suami mu yang tidak seindah kabar dari rupa dan terima kasih kerana rasenyer....Isteriku lebih menjaga ku dari aku menjaganye...Terima kasih..atas segala kasih yang dibero terutama dalam melayan karenah suamimu dan anak2 yang tak tau bilangannyer...Terima kasih..

Buat sekalian kalinyer..terima kasih pada yang terlibat, kak Mazidah, Keluarga Sg. Serdang. Anak2 dan Allah kerana membantu aku dalah memberi cinta pada isteriku...Buat isteriku..NORIATI BT. SARU...PANJANG UMUT, MURAH REZEKI, DIBERI KESIHATAN, KECERIAAN DAN KEJAYAAN.ABANG SAYANG TIE...MUAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Syukur Ya Allah, dalam aku mengharungi dugaan getir...aku masih kau beri kebahagian..Dalam aku hilang sayang...kau limpahkan sayang..Dalam aku hilang kekuatan aku kau berikan kekuatan..terima kasih ALLAH. Buat anak ku yang pergi jauh..terima kasih juga sekurang2nyer kau tinggalkan pesan walaupun hakikatnyer ia tidak di depan mata.Terima kasih...walaupun ade rase janggal dan kurang tanpa hadirnye ....aku kuatkan hati agar majlis ini tak nampak pun kurang.Key...Ariel dah bagi mesej...AYAh!!!! jangan tido lambat...macam die tau jer....ker...minta izin untuk rehat cos esok ade agenda yang perlu di selesaikan..salam buat smua yang aku sayang.

2 ulasan:

  1. Sila betul kan ejaan... macam tergopoh gapah nampak......

    BalasPadam
  2. Sorry tak dapat datang.... Kesihatan tak mengizinkan...... Tapi semangat & doa akak sentiasa bersama Adekda berdua.... Semoga bahagia terus menjadi milik kalian berdua....

    BalasPadam