Sabtu, Januari 30, 2010

PERGI MENJAGA HATI...


Tajuk jer dah macam tajuk Drama kat TV...hak2...

Pergi macam2 persepsi boleh kita tafsirkan...


  1. Mati

  2. hijrah

  3. pindah umah

  4. pindah kerja

  5. umrah

  6. melancong

  7. riadah

  8. dan macam2 lagi

PERGI kali nie berbeza sedikit..walaupun bunyinye agak sayu tapi maksudnye cukup keras dan ia melibatkan satu keputusan yang perlu dibuat mengikut kata hati bukan kata orang lain....

Bukan mudah nak buat keputusan....Kalau ikutkan hati aku ketepikan ajer kepentingahn orang lain dan pentingkan diri sendiri....Penat menjaga hati orang nie...Kadang2 kita ikhlas manjaga, ikhlas memelihara ...tapi.....Apa yang dia tahu pasal hati kita selain menyakitkan hati dan menambahkan luka di hati....Parah...Hati ini dan Allah ajer yang tahu....betapa perit dan hancur hati ini dipermainkan seolah-olah hati nie plastik takde rase dan maruah....

Puas menjaga hati...kekadang berlakun untuk pastikan hati2 orang lain tidak terluka...

Puas memujuk hati....Kekadang paksa diri ini untuk mengaku salah untuk orang lain

Puas makan hati.......Kekadang telan aje yang berlaku..akhirnya....binasa diri....

Cukuplah....Biar semuanya PERGI....

Kali ini aku terpaksa bertegas ngan APA KATA HATI.....

Beri peluang hati ini buat keputusan.Beri hati ni rehat dari membinasakan diri sendiri...

Buat Orang2 yang aku sayang....Maaf Kalau PERGI ini beri seribu persoalan pada kalian..

IZINKAN AKU PERGI...Untuk Diri Sendiri...

Maaf kiranye N3 kali ini ade yang tersinggung...luahan ini dititipkan atas dasar IKUT KATA HATI SENDIRI...........ampun ..kerana HATI INI TERLALU KECIL.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan