Sabtu, Januari 29, 2011

JANTUNG BLOGKU KEMBALI BERDEGUP


Salam semua...sebelum memulakan tinta...Ucapan Ribuan Terima kasih buat anakdeku KHAIRUL HAKIM SAIBANI atas WAJAH BARU penuh ceria untuk BLOG ku yang kini OREN...Cantik, Tertarik, DEBOOM...

Dah lama tak menulis...entah kenapa saya sendiri tak tahu...nak kate sibuk...sibuk ker?...nak kate takdek masa....ye ker?..entah..Kepulangan anakde Hakim semasa cuti sem lepas...beulang2 kali die suh ayahdenya terus menulis...hehehe..setiap kali bersembang mesti die suh ayahnya terus menulis...Oleh kerana dah selalu di ingatkan akhirnya ami buat keputusan..."kalo Hakim bleh kasik blog ayah nampak cantik..ayah janji akan terus menulis..."..Hakim ambil cabaran tu..walaupun terpaksa tunggu giliran ngan kawan2 die..akhirnya hari nie.."cikguwazir.blogspot.com" sudah tukar wajah....OREN

Sehari sebelum ianya berlaku...Hakim ade tanya.." ayah suka warna ape"....Saya jawab "ijo, Oren,coklat"..tapi sebenarnya OREN dihati...tak caya meh datang umah saya....semuanya oren....Tak sangka...baca mesej di FB.." yah...blog dah 80% siap"..fuh! bile bukak...ternyata..anakdeku ini tahu ajer citerasa ayahdenya....markah yang boleh ayahde bagi sebagai cikgu seni...110%..MANTOP......suka sangat..sangat suka....

Di awal penulisan blog nie dulu OREN pernah jadik salah satu tajuk cerita..akhirnya OREN telah diadaptasikan sebagai inspirasi yang sungguh menakjupkan...huhu...Insyaallah...buat anakde Akim..ayahde akan terus menulis...akim suh menulis sekurang2nya satu seminggu...insyaallah...ayahde akan cuba kongsikan ape kata dan rasa hati...untuk panduan diri dan panduan idup anak2 yang setia membaca....

Semoga dengan WAJAH BARU ini akan beri inspirasi untuk terus berkarya..Terima kasih sekali lagi Buat nakde Hakim yang banyak sekali memberi semangat pada ayahdenya....Hakim terbaik buat ayah..Semoga Pemberian ini akan buat kite terus erat . Ayah sayang Akim SAMPAI SYURGA...

key..setakat nie dulu ....permulaan untuk jantung BLOGKU kembali berdegup....tunggu saja tinta seterusnya.....TERIMA KASIH SEKALI LAGI BUAT ANAKDE HAKIM.

OREN MINTA DIRI.

2 ulasan:

  1. Salam Ayah...

    Hehe.. Tahniah yah kembali menulis.. Bukan apa.., nak jumpa selalu tu susah.. Jadi dengan blog ni la ayah boleh kongsi cerita, akim ambik, fikir n jadikan panduan hidup.. Menulis dengan chatting lain.. Tak sama... :)

    Akim pilih oren sebab teringat dinding umah no.22 HAHAHA... Kan ade jalur2 warna peach muda kat dinding.. Akim buat header mcm tu la.. N Jadikan peach jugak sebagai pelega mata.. Kalau tak memancar sgt blog ayah ni ha... :p

    Lagi satu, akim pilih warna terang.. Sebab harapan akim supaya hidup ayah tak lagi suram. Hitam terlalu gelap.. Nak tulis happy2 pon kurang feel... Biar terang dan ceria, biar takde feel pulak nak tulis sedih2... Mulakan penulisan baru dengan ceria yah.. Selamat menulis! :D

    BalasPadam
  2. Selamat kembali menulis....
    Luahkan dalam tulisan.......
    Tulisan tu bisu ..... tp ia boleh jadi suara yg buat suasana ceria ....
    Tulisan tu sepi ... tapi ia boleh berkata2 menghidupkan jiwa...

    BalasPadam