Jumaat, April 24, 2009

BIARKU MENJADI LILIN


Biarku menjadi lilin

Memberikan cahaya

Terangi sekeliling dengan diri terbakar

Tak siapa yang sedar

Disaat kegelapan rela aku berkorban

Demi satu harapan

Biar masa berlari

Dan kau terus mendaki

Aku tenang disini dengan sabar menanti

Tanpa dendam dan benci

Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur

Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya

Apakah nanti balasannya

Setiap pengorbanan setiap pemberian

Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati

Walaupun kau ragui

Pada suatu masa dan suatu ketika

Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin

Memberikan cahaya

Saat kau kesepian saat kau kegelapan

Kurela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti

Dengan cara sendiri

5 ulasan:

  1. Orang tak pakai lilin lah sekarang. Lilin tu waktu kecemasan, Bila dah bergelap baru orang tahu ianya perlu. Sekarang ...ni biar ku menjadi 'mentol elektrik' tapi kene beli yang mahal sikit lah supaya tahan lama & lebih ramai orang dapat cahayanya....

    BalasPadam
  2. Promote diri sendiri nampak...

    BalasPadam
  3. Lain kali.... buatlah video klip, baru orang dapat faham senikata tu....

    BalasPadam
  4. tak retilah..he3 macam tak biase jer...

    BalasPadam
  5. utk kite2 yg m`jadik cikgu..

    BalasPadam