Selasa, Ogos 04, 2009

PAK TAM KAWEN JUGK AKHIRNYER....

1 OGOS 2009. Akhirnyer....setelah dirancang dan di buat persiapan akhirnye semua berlangsung dengan lancar....Latihan kompang untuk majlis Pak Tam di buat hari Jumaat..Anak2 yang terlibat, cayyoi, Deen, Mierul, Wan, Ariel, Choa, Wan adik Choa, Hassan, Chapik dan montel...lagu baru untuk kompang khas untuk Pak Tam ..Lagu " Aku Bukan Superman"...he3 bikin gempak majlis...

Tengahari sabtu skuad RED GIANT yang dipengerusikan oleh Pak Cik Hasyim memenuhi majlis pengantin perempuan..ape lagi..REWANG lah kami..rewang makan, buat air, lipat tisu,buat bunga manggar dan macam2 lagi..terasa nikmatnye ketija ini kerana gabungan 3 sekolah berkumpul membantu majlis..SMKTG, SMKBBSS dan SMKSKI semuanye anak2 KPA3...berbaju merah kami sepakat rewang2.Masuk ajer waktu Asar, kami beramai2 ke MASJID TELOK GADONG nak saksikan PAK Tam dan isteri di nikah kan. Majlis berlangsung dengan 2 pasangan pengantin yang lain. Alhamdulillah dengan sekali lafas Pak Tam sah jadi suami orang.YAng elakar nyer Pak Tam boleh bantai tidow mase Tok Kadi bagi ceramah...keh3 lawak2. Aku...akhirnye tewas juga..di saat2 indah nie air mate tibe2 jer mengalir. Isteri memeluk erat sambil berbisik, " Tahniah bang dapat menantu, dan sabar yer...Pak Tam bukan anak yang lupa diri...die akan sentiasa bersama kita"...bleh plak Isteriku ambil gambar kandit mase aku nangis..AKu mengadu ngan isteri ngan mak jah.." Saya terharu...banyak cerita bersama pak Tam , membesrkan Pak tam bukan mudah..akhirnyer die kawen depan mate..."..berlinanglah air mate tak terbendung2....Pak Tam datang peluk dengan erat dan ini kate2nyer " Ayah...terima kasih kerana pengorbanan ayah, walaupun saya tak boleh nak beri harta dan kejayaan yang ayah harapkan, hari nie saya beri ayah menantu..saya janji akan selalu tengok ayah macam dulu..tapi kali nie bukan seorang tapi berdua....jangan sedih ye yah!!!"..Biarpun Pak Tam tak berjaya ke menera Gading, tk bekerja sehebat manager..tapi hatinye cukup murni...Tahniah Paktam dan Isteri. Ayah doakan kalian bahagia sehingga anak cucu.Dulu dialah setiap minggu datang umah jaga aku, penat macam manepun dia bekerja dia tetap balik jengok aku.Kekadang dia mengurut ayahnyer dan tak pernah menolak bile ayahnye mintak air milo ais.Terima kasih pak Tam..waaaaa....sedeylah..

Lepas Isyak...shuad kompang oren pun main peranan. Dalam gelap2 kami berkompang memecah riuh majlis.tangtung2 sampailah lagu terakhir khas buat pengantin " AKU BUKAN SUPERMAN" melopong makcik2 pakcik2 budak2 dan tetamu dengor lagu kompang pelik nie..keh2..saje buat gempak..Ha! boleh pun montel dan ahli2 kompang bawak lagu tu..TQ tak menghampakan. Lepas ajer kompang..sempat jumpe bahren, Elvy dan Abg Hail...terus ke rumah pengantin lelaki..ape lagi...KARAOKE le...balik kul 11.30 malam smue terbongkang tidow.

Bangun pagi tengok anak2 bergelimpangan..macam kene serang jepon..masakkan roti canai segera dan magee goreng.Lepas makan...terus ke kenduri umah Zura...jupe plak Tuan Hj. Mahmud..sempat borak sikit2 jer cos kene bergegas ke umah pengantin lelakiPak Tam lah...Kul 2 ajer...Kompang sekali lagi bergema...Tinggal 5 orang ajer yang berkompang, Cayyoi sampai darah2 tangan die pukul kompang..sian..Ape2pun terima kasih semua anak2 kompang, Anak2 peneraju majlis..Fadeli, Amar, Pijul, Faizal, Hadi dan menantu2..terima kasih atas kerja sama kita. harap hubungan kita tak putus di sini..biar terus kekal. pak Tam..SELAMAT PENGANTIN BARU..SEMOGA BAHAGIA...CEPAT2 BAGI AYAH CUCU.....yang lain...bile lagi? ayah tunggu...

key...dah penat menulis...pesan akhir dari saya...kalau kita buat salah jangan melarikan diri dan merasakan malu untuk bersemuka sebagai jalam penyelesaian. Selesai pada diri sendiri tetapi selesai ke pada orang yang kite buat salah..lebih2 lagi orang tu mak ayah kite...jangan buat keputusan yang salah...nanti kalau dah tak sempat bersemuka ketika orang itu tidak bernafas...kesalan akan menghantui kita...Jadi orang pandai...berfikirlah dengan pandai...Buat orang2 yang aku sayang..terima kasih kerana tak putus beri aku sayang....aku cube balas ngan sayang..selagi aku mampu.

1 ulasan:

  1. Ckg Wazir, kalau ada gambar sertakanlah sekali cause saya pun rindu nak tengok gambar Pak Tam ni...bekas anak murid SMKTG dulu .

    BalasPadam