Sabtu, Februari 05, 2011

HANTU TELUR GORENG...RINDU KAT KORANG SEMUA




Hahaha...mesti pelikkan ngan N3 kali nie...orang lain rindu kat kekasih ker...kat mak ayah ker..kat sekolah ker...nie RINDU kat HANTU...menakutkan...MISTERI....semua citer kat tv cerita pasal hantu...kat panggung pun citer hantu..tetiber aku buat N3 citer pasal hantu gak..hahahaha

Baru dapat kunjungan dari AFIQ...esok die nak sambung balik PLKN..sebab cuti raya cina seminggu..dulu masa nak pergipun die singgah mintak restu...baik anak kurus nie. Walaupun banyak yang kate tentang die...di hati aku die tetap terbaik...3 tahun aku jaga die dengan kawan2 die FAIZ, NAIM ( KONANG).AMIR...aku lebih kenal die orang..masing2 ade keistimewaan tersendiri.

Apsal aku gelarkan die orang nie HANTU TELOR GORENG....sebabnya dieorang nie taksub dengan telor goreng...senang nak jaga die orang nie...gorengkan ajer telor ngan kicap...seleralah dieorang nie..kadang2 sampai berebut2.Pernah satu ketika...berjanji ngan die orang nak belanja makan kat JERAM...punyalah suke die orang..sebelum Magrib dah sedia kat umah....Bersama isteri ( bunda) dan ariel ( abangde dieorang)..kami pergilah ke JERAM...dalam kete macam2 menu dibincangkan sebagai memudahkan urusan mengoder nanti. Sampai2 sana...macam2 kite oder, siakap 3 rasa, siakap stim, udang masak keju, kerang bakar, sotong goreng tepung, sayur ...tetiber jer die orang nak TELOR....bile hidangan sampai..KECOHHHH!!!!...berebut2 nak makan telor goreng.. sampai menu yang lain2 langsung tak dijamah..akhirnya ayahde ngan bundanyalah kene perabih...die orang bertiga...lahap ngan telor goreng...pening2 anak2 aku nie...kalo tahulah tadi oder telor jer...hahahaha...tapi seronok ngan karenah dieorang ie..macam2....Tapi mereka anak2 yang jujur...aku sayang sangat ngan dieorang....

Pasal Afiq...nampak jer nakal dan ganas..tapi siapa sangka..anak kecik gile TELOR GORENG nie ade bakat tersembunyi..kadang2 ayahdenya jadik mangsa..di ajarnya menari Sufler breakdance dan macam2....die sangat berbakat...nak tahu rahsia die,,,hehehe..dalam ganas2 die...AFIQ adalah salah seorang penari kebudayaan Kebangsaan dan pernah mewakili MALAYSIA kepertandingan2 dan pertunjukkan2 dalam dan luar negeri..pernah JOHAN dipertandingan tarian atnik di RUSIA, Singapura, dan pelbagai negara asean lain...Fuh!..bile tengok2 gambar die..BANGGA. Afiq jugak tulang belakang Kumpulan KOMPANG KPA SMKSKI...ketua untuk kumpulan kami yang dah merata berkompang dari BANDAR BARU SULTAN SULEIMAN, BUKIT KAPAR, MERU dan KAMPUNG TOK MUDA....

KONANG..hahaha..nak kau nie nampak macam pelik..tapi HEBAT dalam bidang MUZIK...melatih anak ini menyanyi..bagi aper jer lagu...senang nak bentuk...muka ganas...berlatarbelakangkan muzik "pecah kepala"...tapi bile ajar die lagu2 asli dan patriotik...die TERBAIK...Inngat lagi mase hantar die ke pertandingan lagu2 patriotik daerah Klang di SMK Bukit Kemuning...walaupun tak menang tetapi dapat temukan paling gemuruh..membanggakan..Lagu ILHAM PUJANGGA sehingga sekarang jadi lagu siulan kami....Padai bermain gitar dan drum...anak ini memang anak seni....Bangga jadik guru Vokalnya.

Faiz...anak manja nie...adelah juga bakat dalam tari menari....penyayang dan yang penting anak didik yang taat. Pemain kompang dan kadang2 memantu saya melatih anak2 SKI menyanyi...

Mereka2 nie juga banyak membantu berjasa pada dinding sekolah....bukan conteng2 yang mengarut2 ( ade rahsia dieorang nie)...tapi melakarkan contengan kreatif ( SATU MALAYSIA)...pembantu peribadi dalam mambuat pelamin..dan mudah sangat nak mintak tolong..kalo ayahdenya tak berehat..maka tak berehatlah die orang..kalo ayahdenya berjaga malam..berjaga malamlah dieorang nie...

Emmm...kini masing2 dah agak jauh tapi realitinya die orang sentiasa dekat..sentiasa berhubung melalui SMS dan FB. Konang dah kerja kat Puchong sambil belajar, Faiz balik kampung jaga nenek die...Afiq kat PLKN...rindu ngan die orang nie..Yang tinggal si AMIR yang setia jengok ayahdenya....Ape2pun Ayahde doakan anak2 ayah semua sihat, dan sentiasa dipermudahkan urusannya...nanti kalo cuti panjang..kite kumpul semula...main bowling, lepak2 kat pantai remis dan mcd yer...hahaha..TERIMA KASIH . KALIAN TETAP TERBAIK DI HATI AYAH....SAYANG SAMPAI SYURGA.

Khamis, Februari 03, 2011

HADIAH TERBAIK.TERIMA KASIH SEMUA

TERIMA KASIH KAK MAZIDAH DAN SUAMI. TERMANTOP.

PERCUTIAN TERBAIK HADIAH TERBAIK DARI INSAN2 TERBAIK


SALAM..Alhamdulillah kerana selamat pergi dan selamat sampai dari JANDA BAIK.

Cuti Tahun Baru Cina kami abiskan dengan cuti2 MALAYSIA DI KLCC JANDA BAIK.Semalam kami bertolak dari Umah no 22 jam 10 pagi. Bersama2 kami selain daripada anak2, Montel, Salleh, Normah dan Shapiq, satu kete lagi iaitu adikde Koden dan adikde Mirul. Turut mengiringi kami Keluarga kak Mazidah dan Keluarga Abangde Mazlan. Kami bergerak berasingan dan dijanjikan akan berkumpul di KLCC JANDA BAIK.

Kereta kami merupakan rombongan yang pertama sampai...di sambut mesra oleh tuan tanah kedaung. Kami teruskan aktiviti memasang khemah. Lepas jer pasang khemah...ulala....ACARA MANDI MANDA. lepas zohor sehinggalah matahari terbenam kami berendam dalam air sungai yang dingin dan menyegarkan.

Petang aktiviti diteruskan ngan menyiang IKAN TALAPIA yang segar...masih hidup bernyawa..jadiknya..ramailah yang cuma menjadik pembunuh kejam untuk pastikan kami makan malam ini.AkTIVITI BAKAR2...fuh!!!!!..TERBAIK..kami makan sama2, bakar ikan & ayam sama2 semuanya kami lakukan sama2...lagi2 mengeratkan hubungan keluarga besar nie...terasa hilang segala gundah gulana bile dapat makan ramai2 macam gini.Sedap dan berselera....LICINNNNNNNNNN......

Lepas makan2 aktiviti diteruyskan ngan " WAYANG TIME"...diketuai oleh KODEN NGAN MIRUL...kami kumpul ramai2 kat dewan. Rancangan awal nak nengok citer "ngangkong"..akhirnya tukar pikiran sebab penonton2nya ramai kanak2 bawah umur...duk plak dalam hutan..sat lagi nak ke tandas aku juga kene teman...hahaha .aku penakut gak. Tokey wayang bikak citer yang boleh ditonton seisi keluarga.."SENARIO ASAM GARAM"..seronok dan SANTAI.kami sama2 gelak ketawa dah macam duduk kumpul satu keluarga kat PANGGONG..bezanya takdek POPCORN....yang ade...toto,bantal dan selimut...hehehe.

Lepas menonton...kami isi mase lewat2 malam nie ngan bernyanyi-nyanyian diiringi petikan gitar Chapiq ngan adikde Mirul. dari lagu2 rakyat, lagu2 hit, lagu2 retro,lagu2 dangdut dan merapu..kami masuk tidur bile masing2 berlagu sepi dan lagu2 dengkuran dari insan2 yang tertidur dok menghayati suara merduku...TIDUR JADI LENA NGAN PENAT BERGELUMANG AIR SUNGAI DAN SEJUK HUJAN HUTAN YANG MENDAPAIKAN.Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Bangkit pagi...kami di sajikan ngan CEKODOK BAWANG & CEKODOK PISANG...Sedang asyik menyekodokkan diri, Anakde KARIM datang bersama 2 orang kawannya. dan tak lupa 35 keping ROTI CANAI BUKIT KAPAR. Jauh tu kami order roti canai...hehehe..dek kerana mengikut saja kehendak ayahdenya KARIM sanggup bangun pagi dan hantar roti canai....tq KARIM.Lepas sarapan pagi kami ramai2 menPOCO2kan diri. Diketuai oleh JURULATIH KAMI MR KODEN...kami ikut saja lenggok2 dan akhirnya....hahaha ade sesuatu yang berlaku yang buat kami ramai2 lari ke sungai....AYOK...busuk.

Kami di beri masa 2 jam sebab jam 1 petang kami kene berkemas balik. Kami guna kan kesempatan dan peluang yang ade dengan memanjakan diri di dalam air yang SEJUKKKKKK....kami berendam2, menyelam2, terjun2 tiruk. dah jadik buruh kasar nagkat2 batu sampai naik kejang. Sampai kecut dibuatnya..akhirnya kami terpaksa tinggalkan sungai tu walaupun berat rasa hati.....lepas makan tengahari yang ringkas..kami ambil peluang bergambar ramai2. macam2 gaya ada...ceria dan seronok.

Selamat tinggal JANDA BAIK...Ini merupa kan kunjungan kami yang ketiga...walaupun banyak lagi destinasi yang kami mahu pergi tapi panggilan air sungai JANDA BAIK bagai memanggil-manggil kami setiap tahun. Destinasi cuti2 sekolah yang takkan kami tinggalkan ....CANTIK, MENARIK, NYAMAN, DINGIN,SELESA DAN SELAMAT UNTUK SEISI KELUARGA.

Insyaallah..ade rezeki kami akan datang lagi. TERIMA KASIH Kak Mazidah yang sentiasa beri gembira buat adikde, Terima kasih abang Aminur yang sentiasa faham dan mesra, Terima kasih keluarga Abangde Mazlan yang baik, terima kasih keluarga kak Salamah, terima kasih adikde2 Mierul & Koden, terima kasih anak2, KARIM, MONTEL,NORMAH, SALLEH, SHAPIQ dan ISTERI TERCINTA.

Percutian yang amat menyeronokkan dan KENANGAN TERINDAH yang tak boleh dilupakan. TERIMA KASIH ALLAH KERANA BERIKAN RUANG DAN PELUANG INI. SAYANG KALIAN SAMPAI SYURGA.


PERCUTIAN TERBAIK, HADIAH TERBAIK, INSAN2 TERSAYANG TERBAIK.

Selasa, Februari 01, 2011

KEK KEDUA & KEK KETIGA & KEK KEEMPAT

KEK KEDUA

Terima kasih buat pelajar2 6A2 2011 yang membuat kek khas ( kek batik) untuk cikgu. sedap dan comey. Terima kasih kerana tahu kek kegemaran cikgu. Maaf kalo tiada layanan istimewa..sekadar terima kek dari pintu pagar sebab baru lepas kemas umah dan kelihatan comot. Apa2 pun terima kasih banyak2 atas ingatan dan pemberian kek istimewa tu.




KEK KETIGA

Jutaan terima kasih buat Kakakde ku , KAK MAZIDAH & ABANGDE AMINUR atas sambutan hari lahir yang cukup bermakna di Usia 34 tahun nie. Terharu dan rasa bertuah sangat kerana memiliki kalian yang banyak bagi semangat, banyak ajar sabar, banyak beri kasih sayang. permintaan tuk makan ketam di makbulkan..terima kasih atas menu2 yang sedap di AROMA JERAM...Ikan asam pedas, ikan 3 rasa, ikan masak stim, udang masak beju, ketam masak pedas, tomyam ayam, sotong masak tepung, sayur kailan ikan masin, air oren dan tembikai....fuh!!!! seumur hidup nie pertama kalinya makan makanan yang sedap dan mewah2...terima kasih penaja majlis nie...tq gak atas pemberian baju RETRO BIRU...cantik sangat.

Terima kasih juga kat KARIM yang taja KEK PANDAN (IJO) yang sedap..abis icin kami makan. Terima kasih juga kat anak2 yang sama2 raikan , Faridzul, Shapiq, Ariel, Normah, Amar, Mily...dan tak lupa ISTERI TERCINTA. Kalian cukup istimewa bagiku...terima kasih ALLAH kerana beri aku insan2 yang kaya ngan kasih sayang yang banyak membantuku teruskan hidup yang banyak duka. Kalianlah kemanisan da ubat segala duka.

Terharu dan rasa sebak ( tapi tahan sebab nak tunjuk kite kuat )..bila abangde Aminur sendiri yang bacakan doa....rasa ALLAH sangat penyayang kerana berikan aku seorang abang yang sabar dan kuat untuk buat aku rasa selesa dan selamat. Antara doa abang..." semoga hubungan kami terus utuh, semoga keluarga besar ini terus diberi sayang yang kuat dan semoga Allah jauhkan kami dari sengketa dan terus hidup bersama"...terima kasih abang..terima kasih akak....TERIMA KASIH SEMUA.

KEK KEEMPAT

Jam 11..anakde HAIL FIRDAUS sampai ngan skuter birunya....Berbekal senyum dan sekotak KEK berwarna kuning...Terima kasih anakde kerana masih mahu bersama ayahde selama 11 tahun. Banyak cerita dan kisah antara kami berdua....Hail antara anak yang awal aku jaga..syukur ..hubungan kami masih utuh..tak pernah rasa jauh wlaupun sibuk bekerja...terima kasih HAIL.. Turut sama malam nie, AMAR ngan Pejal...Terima kasih kerana tak lupa ayah dan sentiasa kongsi susah dan senang.AYAH sayang HAIL, AMAR ngan PEJAL sampai SYURGA.

SEMOGA ALLAH PELIHARA HUBUNGAN KITA, SEMOGA SAYANG KITE TERUS MANIS DAN INDAH SEPERTI KEK2 YANG SAMA2 KITA MAKAN TADI. TQ ALLAH

KEK PERTAMA DARI ALI


Dalam keadaan yang masih penat....tak terfikirpun untuk diraikan sempena Hari Ulang Tahun ke 34...Dimulakan dengan kehadiran Shafiq Lengkong..dan kemudian Ariel...masih lagi tak berminat nak sambut2 besdei nie...Sepat membuat permintaan kat shapiq..."Ayah teringin nak makan roti canai"....di sambut ngan gelak ketawa bila shapiq tunjukkan dompetnye yang sbijik macam roti canai..leper jer " yah..tengok sendiri yah..yang ade kad pengenalan jer"...hahahaha..lawak...nasib baik Abang arielnyer menyelamatkan keadaan.."nah...shapik pegi beli..yang penting kedai melayu..ayah tak makan roti canai mamak"..sambil hulur RM10. Alhamdulillah..tercapai impian makan roti canai yang dekat sebulan tak rasa.

Jadiknya..malam tu kami makan malam sesederhana mungkin...ROTI CANAI....fuh!..sedap sangat. Sedang makan berjemaah, AMIR ISMON ngan POJI datang...tambah 2 jemaah lagi..ROTI CANAI jadi santapan sesama.Syukur...iarpun ROTI CANAI...malam tu sungguh nikmat.

Dalam rehat2 sambil melayan anak2 meyanyi, bergitar, berFB, tetiber terdengar salam...macam ku kenal suara itu..HAHAHA...tepat jangkaan ku ALI BALIK....macam biasa ALI tak pernah pulang tangan kosong lebih2 lagi waktu2 macam nie...sekotak kek harijadi yang cantik dan sedap...ALI tak pulang kesorangan..ALI balik ngan ZAKI yang dah berubah penampilan.." kene ubah yang..gemok nanti takdek awek"..ape2pun ZAKI tetap ensem dihati ayah....

Sambutan ringkas yang diketuai ALI dan anak2 yang lain...Kek sedap yang berkali2 ALI dok sebut.."kek nie mahal yah...paling mahal"..diulang2nya sentiasa...buat umah no 22 riuh ngan gelak ketawa anak2..ALI2....KARIM menyusul kemudian..dengan tepon barunya die senang hulurkat ayahnye suh belek2..CANTIK..yang penting tepon die sama ngan bundanya..cume warna berbeza.

Bunda terpaksa goreng cekodok..sebab ALI lapo...bersantai2 bersama cekodok anak2 sentiasa buat hati ayahnya ceria....seronok sangat ngan gelagat anak2...mereka terlalu kaya ngan kasih sayang.Kekadang terdiam seketika memerhati mereka2 yang selalu buat hati nie tersenyum...dan kadang2 teringat kat seseorang yang pernah kita sayang dulu..emmm..TAKPELAH>>DIA SIBUK BARANGKALI..untuk pujuk hati.....huhuhu..

Menjelang malam seorang demi seorang berangsur..dimulakan ngan ARIEL, KARIM, AMIR dan POJI.....tinggallah shapiq yang katenya..nak tidow umah ayah...sepanjang malam die dok menempel kat bahu ayahnye yang sibuk berFB....

APA2 PONG...terima kasih semua insan2 yang aku sayang..terutama nya ALI yang tak pernah lupa akan ayahdenya dan selalu ingat akan kek kegemaran ayahnya. Terima kasih KARIM, AWONG & AWEKS, POJI,AMIR,ARIEL,SHAPIQ,ZAKI dan ISTERIKU.terima kasih atas sambutan yang sungguh bermakna.

Terima kasih juga buat anak2, teman2, adik beradik yang telah memberikan ucapan HARI LAHIR sama ada di FB atau HP...terima kasih atas doa kalian.ALLAH saja mampu membalasnya.

TERIMA KASIH ALI UNTUK KEK PERTAMA.

TERIMA KASIH ALLAH

34 TAHUN DAH.....


Salam 1 FEBRUARI...

Hari nie umur dah meningkat setahun lagi...34 tahun dah idup kat dunia nie..rasa macam cepat betul masa berlalu..sedang ARiel dok mengadu kat ayahnya " yah...tak boleh terimalah saya dah 20 tahun"..aloooo..ariel..kalo Ariel dah 20 ayahde nie....Aduyaiiii...34 tahun dah yer....banyak perkara yang berlaku..suka , duka.manis , tawar,pahit , getir...fuh!....macam2 ada....

Terima kasih buat mak..bapak...kerana kasih sayang kalian anakde berada di sini, Terima kasih Allah..kerana kasih sayangmu pertemukan 2 insan yang penuh sayang sehingga lahirnya aku kat dunia nie...Terima kasih kat semua insan2 yang banyak jasanya semasa menyambut kelahiranku...doktor2, nurse2, mak bidan yang bertugas di HOSPITAL BESAR KLANG yang bertugas dengan penuh dedikasi..Kalian petugas2 yang hebat. Terima kasih pada semua kaum keluarga, kakak2 dan abang2 yang selama ini sabar dan setia menjagaku sehingga sebesar ini, terima kasih makcik2 pakcik2 paman2, bibik2..yang sentiasa bersamaku dengan kasih yang melimpah ruah...terima kasih jiran2 yang penyayang, terima kasih rakan2 yang tak lokek kongsi kasih yang terima aku sebagai sebahagian dari adik beradik korang, terima kasih cikgu2 tadika KEMAS Batu 4, cikgu2 sekolah rendah agama Batu 4 ( sbelah masjid)dan sekolah Rendah Kebangsaan Rantau Panjang, terima kasih Cikgu2 Sekolah Menengah Kebangsaan Rantau Panjang, Terima kasih cikgu2 Sekolah Tinggi Klang, terima kasih pensyarah2 Fakulti Senilukis dan Seni reka , UiTM Shah Alam, terima kasih pensyarah2 Diploma Pendidikan Seni (ATD), terima kasih rakan2 guru SMK Telok Gadong, terima kasih rakan2 guru SMK Bandar Baru Sultan Suleiman, Terima kasih rakan2 guru SMK Sungai Kapar Indah, Terima kasih buat anak2 yang tersayang..Terima kasih ISTIMEWA BUAT ISTERI YANG TERCINTA , NORIATI SARU...terima kasih buat semua insan2 yang aku sayang dan yang menyangi aku...KALIANLAH HIDUP AKU, KALIANLAH INSPIRASIKU, KALIANLAH JANTUNG DAH DARAHKU..KALIAN SEGALANYA BAGIKU....

Terima kasih semua kerana mengisi ruang dalam hidup aku...tanpa kalian hidup yang 34 tahun nie tak akan sempurna.Semoga kasih sayang kalian akan terus bersama aku dalam mengharingi hidup2 yang mendatang....Ya Allah ..peliharalah kesihatan dan kesejahteraan semua orang2 yang aku sayang yang selalu dan berada dalam hidup2ku..Peliharalah kasih sayang kami HINGGA ke SYURGA.

Hidup yang mendatang, insyaallah akan aku jalani dengan perkara yang baik2, terus berjuang mendidik dan berkongsi ilmu, kan terus beri bantu pada yang perlu, perlu beri sayang pada semua insan agar SAYANG jadi perhiasan kami sentiasa.

TERIMA KASIH SEKALI LAGI BUAT SEMUA....SAYANG SAMPAI SYURGA

Isnin, Januari 31, 2011

HUJAN RAHMAT....

SALAM...syukur..perjalanan pergi dan balik selamat...

7 pagi ahad dah mula bertolak..lepas kejut anak2 bangun...pijul dan Alang macam tak puas tidow..sebab malamnya merayau2 ngan ayahdenya kat YOK MAMPIR. Mula perjalanan Ujan dah menunjukkan dirinya...jadiknya sepanjang jalan kat HIGHWAY..hujan selebat2nya..berhenti kat R&R ujan masih tak mahu nak berhenti..terus gerak sampailah kat Umah mak abah..jam 2.30 petang...pengantin dok bersanding dalan hujan...Nasib baik Air TAwar 1 atas bukit..takdeklah banjir...sepanjang jalan pergi dan balik..banyak menyaksikan kereta xsiden..fuh!..kebanyakkannya kereta mewah2..tulah sikap pemandu kita..hujan2 lebat sampai tak nampak jalan pun masih nak bawak kereta laju...xsiden gadoh tengah2 jalan...

Terima kasih kepada keluarga pihak mak abah yang melayan kami sebaiknya...kepada pengatin baru...takper..ujan2 macam nielah best..heheheh ( dulu kawen pun musim ujan)...

Jam 5.30 petang bertolak pulang..hujan masih tidak menunjukkan ciri2 nak berhenti..maka..teruslah kami bergerak..walaupun agak perlahan..MYvi ku hebat dilorong kiri....Jam 10 malam...nak berhenti isi minyak..tetiber ajer tayar kereta terlanggar lubang...bedegang!!!!!!.....turun2 kereta..adoi mak..tayar kereta ku BENJOL...ade ketulan sebesar bola tenis kat tayar....agak gerun gak....tapi perjalanan tetap diteruskan..lebih perlahan dari biasa...80 jer meter tu aku kasik gerak..takut jadik aper2 kat perjalanan nanti..Mulut kumat kamit dok bezikir....mintak Allah lindungi perjalanan..mase nie ingat KARIM jer..sebab die dah kat umah....sambil memandu...tangan asyik dok gosok2 steringh pujuk MYvi ku..."jangan jadik aper2 yer...aku tak jual ko..aku jaga ko",,,hahahah!...memang macam tulah kereta aku....bile aku kate nak jual nak beli keter baru..mesti ada yang tak kena jadi..macam kene langgar motor, cermin kena pecah pencuri bangang sebab die bawak lari beg telekong bini aku, macam2lah...so kenelah cakap baik2 kat MYvi aku nie..takut die merajuk.

Syukur..Allah pelihara perjalanan kami..sampai kul 12 malam...mandi terus tutup lampu tidow sebab penat sangat2.Badan rasa macam nak tercabut tulang menulang..Sabtu dah demam..badan tak berapa nak sihat....ahad pagi2 dah bangun bertolak ke johor....

Bangun pagi2 nie..lega sikit..rehat cukup...bangun2 dikejutkan ngan salam si KARIM...ahahaha..padahal baru mimpi die datang umah pakai baju PINK...Macam die tahu2 jer
ayahdenya perlukan bantuannya..Kereta aku nie dielah jugak yang selalu amik tahu..balik bercuti mesti die belek kereta MYvi ngan Viva bunda die..kalo ade yang tak betul..lekas2 die g bengkel...jadiknya..aku disuruhnya mandi cepat..ikut die pi bengkel...sampai bengkel..tokey tu kata.."ini tayar boleh meletop oooo"..syukur tak jadik2 aper2 semalam. So kenelah tukar tayar..RM150...lesap....

Lepas tukar tayar...dok bayar bil...dan beli barang2 KARIM. Jengok2 kedai enpon AWONG...sebab Karim nak bei tepon baru...AWONG bisik..." yah...petang nie nak datang umah..bawak menantu..."...hahahahaha! anak cina aku nie nak bawak mambang die yang baru die kenal..huhu...boleh ajer...ayahde tak kisah..janji diperkenalkan...Baikkan AWONG nie..sampai nak carik makwepun die kasik tunjuk kat ayahdenya..setakat nie.dah 2 orang....tapi semua rejek....ayah kate tak sesuai....

Hujan....dalam hujan banyak cerita...Dalam hujan banyak khabar..biarpun ia nakpak macam menyusahkan..tapi ia tetap RAHMAT...Semoga HUJAN terus turun memberi titisan kisah yang ceria.TERIMA KASIH ALLAH, TERIMA KASIH HUJAN....

Ahad, Januari 30, 2011

PIJUL DAN ALANG YANG SETIA




Setiap malam Sabtu..mata akan terus memandang jam di dinding. Berkata dalam hati...Pijul balik ker tak malam nie....senyap jer...Setiap kali terdetik pasal Pasal pijul..percayalah 5 minit kemudian die mesti terus tepon..macam die tahu jer pasal ayah die yang tunggu die balik...




Alhamdulillah...Pijul tak pernah kecewakan ayahnya...die akan balik temankan ayahnya setiap sabtu...Walaupun agak lama die abis belajar kat SMK Telok Gadong..die tak pernah nak mungkir janji yang akan jaga ayahdenya...Sentiasa temankan ayahnya, sentiasa pulang ngan VCD2 baru tuk ayahnya....Malam nie...NGANGKUNG...hahahah..ayah dah tengok 2 kali kat wayang...Hampa punya pasal...ayahdenye kenelah bawak die makan kat luar..tebus salah

Syukur..alhamdulillah...anak2 Telok Gadong nie tak pernah lupa ayahdenya kat umah no 22. Minggu depan Fadeli kawen kat Kelantan..ayah tak dapat nak ikut..anak2 yang lain jer yang pegi,Pak Tam tunggu masa nak dapat baby, Amar tahun nie jugak kawen, Faizal...tunggu seru...Apa2pun..mereka anak2 yang baik..walaupun sibuk bekerja, dah kawen, isteri dok sarat mengandung tapi tak pernah tinggal ayahdenya...Ayahdenya bagi ilmu sikit...tapi mereka balas ngan kasih sayang yang melimpah ruah...

Semoga ikatan persaudaraan nie kekal..terima kasih kat anak2 telok gadong yang SENTIASA SETIA..11 TAHUN MASIH KEKAL BERSAMA.SEMOGA ALLAH PELIHARA HUBUNGAN BAIK NIE SAMPAI SYURGA.

Terima kasih PIJUL,AMAR,PEJAL, PAK TAM, ALANG, KHALID, RAJA,JASLIN, NEWAN, HAIL,ELVY,RUBY,KEROL,WAK RIBOT,KEPAK......SELALU DIHATI.

Sabtu, Januari 29, 2011

JANTUNG BLOGKU KEMBALI BERDEGUP


Salam semua...sebelum memulakan tinta...Ucapan Ribuan Terima kasih buat anakdeku KHAIRUL HAKIM SAIBANI atas WAJAH BARU penuh ceria untuk BLOG ku yang kini OREN...Cantik, Tertarik, DEBOOM...

Dah lama tak menulis...entah kenapa saya sendiri tak tahu...nak kate sibuk...sibuk ker?...nak kate takdek masa....ye ker?..entah..Kepulangan anakde Hakim semasa cuti sem lepas...beulang2 kali die suh ayahdenya terus menulis...hehehe..setiap kali bersembang mesti die suh ayahnya terus menulis...Oleh kerana dah selalu di ingatkan akhirnya ami buat keputusan..."kalo Hakim bleh kasik blog ayah nampak cantik..ayah janji akan terus menulis..."..Hakim ambil cabaran tu..walaupun terpaksa tunggu giliran ngan kawan2 die..akhirnya hari nie.."cikguwazir.blogspot.com" sudah tukar wajah....OREN

Sehari sebelum ianya berlaku...Hakim ade tanya.." ayah suka warna ape"....Saya jawab "ijo, Oren,coklat"..tapi sebenarnya OREN dihati...tak caya meh datang umah saya....semuanya oren....Tak sangka...baca mesej di FB.." yah...blog dah 80% siap"..fuh! bile bukak...ternyata..anakdeku ini tahu ajer citerasa ayahdenya....markah yang boleh ayahde bagi sebagai cikgu seni...110%..MANTOP......suka sangat..sangat suka....

Di awal penulisan blog nie dulu OREN pernah jadik salah satu tajuk cerita..akhirnya OREN telah diadaptasikan sebagai inspirasi yang sungguh menakjupkan...huhu...Insyaallah...buat anakde Akim..ayahde akan terus menulis...akim suh menulis sekurang2nya satu seminggu...insyaallah...ayahde akan cuba kongsikan ape kata dan rasa hati...untuk panduan diri dan panduan idup anak2 yang setia membaca....

Semoga dengan WAJAH BARU ini akan beri inspirasi untuk terus berkarya..Terima kasih sekali lagi Buat nakde Hakim yang banyak sekali memberi semangat pada ayahdenya....Hakim terbaik buat ayah..Semoga Pemberian ini akan buat kite terus erat . Ayah sayang Akim SAMPAI SYURGA...

key..setakat nie dulu ....permulaan untuk jantung BLOGKU kembali berdegup....tunggu saja tinta seterusnya.....TERIMA KASIH SEKALI LAGI BUAT ANAKDE HAKIM.

OREN MINTA DIRI.